הבנקים ויצרניות הנפט שלחו את הבורסות באירופה לעליות

[לטבלת ישראליות בעולם] מדד האינדיקטורים המובילים בגוש האירו עלה ב-1.9% במאי ל-95.4 נקודות - סימן לכך שמדינות גוש האירו החלו להתאושש מהמשבר העולמי

שוקי אירופה נסגרו בעליות שערים בהובלת מניות מגזר הבנקאות ויצרניות הנפט, כאשר לאווירה החיובית בשוק תרם גם פרסום מדד האינדיקטורים המובילים בגוש האירו, שעלה ביוני בשיעור ניכר. יום המסחר באסיה, לעומת זאת, ננעל בירידות.

נציין חלק ניכר מהשיפור באינדיקטורים הכלכליים המובילים נובע מיישומן של תוכניות תמריצים ממשלתיות נדיבות המזרימות כמויות אדירות של מזומנים לידי העסקים והצרכנים ולא בשל התאוששות כלכלית אמיתית וברת קיימא.

בבריטניה, שיעור אישורי המשכנתאות גדל פחות מהצפוי במאי. נזכיר כי חברת רייטמוב הודיע בשבוע שעבר כי מחירי הבתים בבריטניה צנחו ביוני לראשונה מזה 5 חודשים לנוכח העלאת תעריפי המשכנתאות מצד הבנקים בבריטניה. הבנקים הבריטים העלו את שיעורי המשכנתא בציפייה להתאוששות בתנאים הפינאנסיים בבריטניה. העלאת מחיר ההלוואות מרמזת על קיפאון עתידי בהתרחבות האשראי הצרכני. נתונים אלה אינם צפויים להשפיע על השטרלינג אשר תסחר ככל הנראה גם היום על גב מגמות הסיכון הרחבות.

הפוטסי הלונדוני טיפס ב-1.25%, הדאקס הגרמני עלה ב-2.27% והקאק הצרפי הוסיף 2.04%.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.5% ל-1.3993 דולר והליש"ט מוסיפה 0.15% ל-1.6474 דולר.

בזירת המאקרו

מדד האינדיקטורים המובילים בגוש האירו עלה ב-1.9% במאי ל-95.4 נקודות - סימן לכך שמדינות גוש האירו החלו להתאושש מהמשבר העולמי.

שיעור אישורי המשכנתאות בבריטניה גדל ב-43,414 הלוואות במאי לעומת 43,191 הלוואות באפריל. תחזית השוק היתה לגידול של 46 אלף ולאותת בכך על המשך ההתאוששות המסוימת של שוק הנדל"ן הבריטי.

מניות בכותרות

בנק UBS ישלם בין 3 ל-5 מיליארד פרנק שוויצרי (2.77 עד 4.62 מיליארד דולר) במהלך השבועיים הקרובים במסגרת הסכם פשרה בין הבנק לרשויות בארה"ב בעניין פרשת העלמות המס של לקוחות אמריקנים. כך מדווח עיתון "סונטאג" השוויצרי.

בין חברות הפיננסים בלטו לחיוב מניית לויד'ס לאחר שזכתה להעלאת המלצה מגולדמן זאקס ל"קנייה" מ"נייטרלי". ומוניך רה שזכתה להעלאת המלצה דומה מכלכלני UBS עלתה ב-3.9%.

ענקית הכרייה אנגלו אמריקן מנסה להגן על עצמה מפני הצעת הרכש של אקסטרטה בסכום של 67.74 מיליארד דולר, ומדווחת על משא ומתן עם חברה סינית מענף הסחורות.

פולקסווגן , אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, מתכננת לרכוש כ-10% מיצרנית הרכב היפנית, סוזוקי. רכישה של חלק מהחברה תביא לשיתוף פעולה בין שתי החברות בעיקר בתחום המכוניות האולטרה קטנות. פולקסווגן אמורה ליהנות בזכות שיתוף הפעולה מהרחבה של מגוון הדגמים הקטנים שלה וסוזוקי צפויה ליהנות משימוש בטכנולוגיית הדיזל שבה מתמחה פולקסווגן.

ישראליות באירופה

שחל טלרפואה , ספקית ומפתחת של שירותים ומוצרים מתקדמים בתחום הטלרפואה הודיעה היום על מיתוג מחדש של חברת הבת, PHTS Telemedizin, שהינה הספקית המובילה בגרמניה בתחום השירותים הטלרפואיים, ואשר תיקרא מעתה SHL Telemedizin. SHL Telemedizin תמשיך לספק שירותי טלרפואה ממוקד ניטור הטלרפואה שלה בדיסלדורף, גרמניה.

ליוורמור השקעות דיווחה הדו"ח השנתי של 2008 ישלח היום לבעלי המניות יחש עם ההזמנה לישיבה השנתית של בעלי המניות שתערך ב-27 ליולי.