הנפט זינק ב-3.3% ל-71.5 דולר לחבית

ה-IEA: הביקוש לנפט בעולם יגיע לרמות של 2008 רק ב-2012 ■ מתקפה על מתקנים של רויאל דאץ' של בניגריה ■ בכוונת סין להגדיל את מלאי הנפט ב-160% בחמש השנים הבאות

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט זינק הערב בבורסת הסחורות בניו יורק ב-3.3% לרמה של 71.49 דולר לחבית, לאחר שקבוצה מיליטנטית בניגריה הודיעה כי תקפה מתקנים של רויאל דאץ' של, ולאחר שסין הודיעה כי בכוונתה להגדיל את מלאי הנפט שברשותה בלא פחות מ-160% בחמש השנים הבאות. זאת למרות הורדת תחזית הביקושים ע"י סוכנות האנרגיה הבינלאומית לחמש השנים הבאות. העליות במחיר הנפט והסחורות הנוספות מצטרפות לעליות השערים שנרשמות הערב בשוק המניות האמריקני.

סין מתכננת להגדיל את מלאי הנפט שלה לרמה של 270 מיליון חביות במהלך 5 השנים הקרובות. כך דווחה היום סוכנות הידיעות היפנית ניקיי (Nikkei), המצטטת בכיר ברשות האנרגיה הלאומית של סין. לפי הדיווח, סין תקים אתרים לאחסון חביות הנפט בעלות של 4.39 מיליארד דולר, וחברות סיניות כגון צ'יינה פטרוכימיים וצ'יינה נשיונל פטרוליום יקימו ויפעילו את אתרי האחסון. סין היא צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב.

מוקדם יותר, סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), המייעצת לצרכניות הנפט הגדולות בעולם, עדכנה מטה את תחזית הביקושים לנפט בחמש השנים הבאות, כאשר היא צופה כי צריכת הנפט לא תחזור לרמות של שנה שעברה לפני 2012.

ה-IEA חתכה את תחזית הביקושים לנפט בכל שנה עד 2013 ב-3 מיליון חביות נפט גולמי ליום. צריכת הנפט תעמוד על 86.76 מיליון חביות ליום בשנת 2012 - מעל רמה של 85.76 מיליון חביות נפט בממוצע בשנת 2008. כך לפי סוכנות האנרגיה הבינלאומית שמרכזה בפריז, צרפת.

"המיתון העולמי המתמשך התרחב בשנה האחרונה ופגע קשה בביקושים לנפט", נכתב בדו"ח של ה-IEA, שעודכן בפעם הראשונה מאז דצמבר. מדובר בשבירה ברצף של עלייה בביקושים במהלך השנים האחרונות.

"המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה הפחיתה את הביקושים לנפט במדינות המתפתחות והאטה את קצב הצמיחה של סין והודו. הירידה בביקושים לנפט דחתה למועד מאוחר יותר את הסכנה של התכווצות מלאי הנפט בעולם.

[לטבלת חוזים עתידיים]