חברת אחזקות סעודית חייבת 9 מיליארד ד' ל-100 בנקים

[למדור שוקי עולם] ב-11 ביוני הודיעה חברת אלגוסייבי כי גילתה "אי-סדרים משמעותיים" בזרוע השירותים הפיננסיים שלה, לאחר שאינטרנשיונל בנקינג קורפוריישן (TIBC) בבחריין השתמטה מפירעון חובותיה

אחמד חמד אלגוסייבי ואחיו, חברת אחזקות סעודית משפחתית, שבנק שהיה בבעלותה בבחריין נקלע לחדלות פירעון, חייבת 34.6 מיליארד ריאל סעודי (9.2 מיליארד דולר) ליותר מ-100 בנקים, אמרו מקורות יודעי דבר.

ב-11 ביוני הודיעה אלגוסייבי כי גילתה "אי-סדרים משמעותיים" בזרוע השירותים הפיננסיים שלה, לאחר שאינטרנשיונל בנקינג קורפוריישן (TIBC) בבחריין השתמטה מפירעון חובותיה.

ב-24 ביוני נפגשו נציגי קבוצת אלגוסייבי עם נציגי הנושים בבחריין כדי לבקש הארכה של 90 יום לחקירת החוב, אמר מקור שביקש לשמור על עילום שם.

היקף חובותיה של אלגוסייבי "הפתיע את השווקים", אמר לואיס קוסטה, אסטרטג אג"ח שווקים מתעוררים בסניף קומרצבנק בלונדון. "זו בעיה כשמדובר ברכישת כל דבר שהוא שנוצר במזרח התיכון - כיצד לאמוד באופן מדויק את המינוף של השחקנים באזור".

הנפט המריץ את הצמיחה

בחמש השנים האחרונות סיפקו בנקים 64 מיליארד דולר ללווים סעודיים, מכיוון שהאמרת מחירי הנפט לשיאים חדשים המריצה את הצמיחה הכלכלית של סעודיה, ספקית הנפט הגולמי הגדולה בעולם. כעת נמצאים בנקים אלה בסיכון להפסדים, מכיוון שהמיתון הראשון שפקד את סעודיה בעשר השנים האחרונות מאיים על עושרן של חלק מהמשפחות רבות העוצמה ביותר במדינה.

בנקים בינלאומיים מחזיקים 30% מחובותיהם של ארבעת החטיבות הפיננסיות של אלגוסייבי, TIBC, מאני אקסצ'יינג' שפועלת מערב הסעודית, אלגוסייבי טריידינג סרוויסס שפועלת מברמודה, ואלגוסייבי אינווסטמנט הולדינג שפועלת מבחריין, אמרו שני מקורות מקורבים. 30% נוספים מוחזקים בידי בנקים שפועלים מסעודיה ו-40% הנותרים בידי בנקים שפועלים בחמשת המדינות האחרות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ.