ברקליס קפיטל: מניית קבוצת דלק תגיע ל-535 ש'

האנליסט דיוויד קפלן מעלה את מחיר היעד של המניה לאור התקדמות עבודות הקידוח ב"תמר 2", וכן נוכח כניסתה של דלק למדד ת"א 25 החל ממחר

דיוויד קפלן, אנליסט במחלקת המחקר של ברקליס קפיטל בישראל, מפרסם עדכון סקירה לקבוצת דלק , בו הוא מותיר המלצת "משקל יתר" על המניה ומעלה את מחיר היעד מ-490 שקל מניה ל-535 שקל, הגבוה בכ-11% משער הבסיס של היום.

האנליסט מציין כי מאז אפריל, מניית הקבוצה עלתה בכמעט 30%, לעומת עלייה של 11% בת"א 25, ומתחילת יוני, נסחרה בסמוך או מעל למחיר היעד הקודם של ברקליס. על כן בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד ומייעצים למשקיעים להמשיך להחזיק במניות. זאת, עם התקדמות עבודות הקידוח ב"תמר 2", וכן, נוכח כניסתה של דלק למדד ת"א 25 החל ממחר (ה-1 ביולי).

לדברי קפלן, התקדמות עבודות הקידוח תעניק ב-3-5 השבועות הבאים הבנה ברורה יותר באשר לגודל ולכושר המסחור של מאגרי הגז הטבעי בישראל. הוא מאמין כי השוק מתמחר שתוצאות הקידוח יהיו הערכה של 5 טריליון רגל רבוע של מאגר. אם התוצאות תהיינה מעבר לצפי זה, האנליסט מאמין שתחול עלייה משמעותית במניה. מחיר היעד של ברקליס קפיטל משקף תוצאה של 5 טריליון קוב.

האנליסט אומר עוד כי ה"הייפ" שנוצר לאחרונה סביב תעשיית הגז הטבעי בישראל הפחית מההתמקדות במבנה האחזקות המגוון היטב של דלק. כך למשל, הוא מציין לחיוב את העובדה שתוצאות המו"מ לאקזיט של מייסדי בית ההשקעות אקסלנס סוללות את הדרך למינויים חדשים בבית ההשקעות ובחברת הביטוח הפניקס, דרכה מחזיקה קבוצת דלק באקסלנס.

בנוסף, "מכירות דלק רכב עולות בהדרגה והן צפויות השנה להשתוות לאלו של 2007 - מה שיחזק את תזרים המזומנים של הקבוצה כולה". עוד אומר האנליסט כי ארגון מחדש של תזמון פרעונות החובות של קבוצת דלק נתן לה מרחב נשימה, והיא החלה לתור שוב אחר יעדי רכש.

[להמלצות אנליסטים]