בוטל העיקול הזמני על נכסי דודי אפל; ביהמ"ש: התנהגותו ראויה לגנאי

זאב רום ביקש את העיקול להבטחת קיום פסק דין בתביעה שהגיש נגד אפל, בטענה לאי-תשלום מחצית מהעמלה שקיבל אפל בגין פועלם בעסקה למכירת אחזקותיו של מיכאל צ'רנוי בחברת הסלולר הבולגרית מובילטל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב ביטל את צו העיקול הזמני שניתן במעמד צד אחד לבקשת זאב רום על נכסיו של דוד אפל, ואולם לא חסך את שבט לשונו מהתנהגותו של אפל הראויה, לדבריו, לכל גנאי.

רום ביקש את העיקול להבטחת קיום פסק דין בתביעה הכספית שהגיש נגד אפל, בטענה לאי-תשלום מחצית מהעמלה שקיבל אפל בגין פועלם בעסקה למכירת אחזקותיו של מיכאל צ'רנוי בחברת הסלולר הבולגרית מובילטל.

במבוא להחלטתו כתב השופט שמואל ברוך על אפל: "מדובר במי שלכאורה לפחות מנהל עסקים במיליוני דולרים, מקבל סכומי-עתק מגורמים שונים, מתנהל באדנות הגובלת ביוהרה, אך בפועל אין דרך לשייך לו נכסים ספציפיים. כל העיקולים שהוטלו העלו חרס, כספים ונכסים הרשומים על שמו אין בנמצא, ומשעומת עם נתונים אלה בחקירתו - ענה אמנם בבוטות רבה לשאלות, אך תשובה עניינית לא ניתן היה להציל מפיו".

עם זאת, השופט השתכנע כי יש לדחות את בקשת הטלת עיקולים על נכסיו של אפל. השופט קבע כי רום אינו יכול לטעון טענות סותרות בהליכים שונים - טענה עובדתית, לפיה הסכום הנתבע במסגרת ההליך הנוכחי הינו חלק מהלוואה, אותה קיבל אפל מחברת מובילטל; ולהעלות בהליך המקביל במחוזי טענה שונה, לפיה מדובר בעמלה אותה קיבל אפל בגן העסקה למכירת אחזקותיו של צ'רנוי במובילטל.

בנוסף קבע השופט כי לא השתכנע כי יש בידי רום להצביע על בסיס ראייתי, שניתן להשתית עליו החלטה המורה על הטלת עיקול.

השופט החליט על עיכוב ביצוע החלטתו לשבועיים כדי לאפשר לרום להגיש ערעור. הוא לא פסק הוצאות לאפל בשל התנהלותו ודרך התבטאותו. (ת.א. 1536/09).