שר החקלאות: "תקופת שפע מים צפויה לישראל בעתיד"

אמר את הדברים במסגרת ועידת הקלינטק ■ "50% ממי ההשקיה בישראל הם מים מושבים או ממוחזרים - זהו השיעור הגבוה בעולם"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

ישראל היא שיאנית בשימוש במים מושבים או ממוחזרים. כך הודיע שר החקלאות, שלום שמחון, במסגרת יום העיון שהתקיים אתמול (ג') בוועידת "קלינטק ה-13", בנושא מיחזור וטיפול בשפכים.

שמחון הוסיף שפיתוח חקלאות ידידותית לסביבה הוא צו השעה ואחד מהיעדים המרכזיים של משרד החקלאות ומינהל המחקר החקלאי בשלוש השנים הקרובות. כמו כן ציין השר שבעתיד צפויה ישראל לתקופת שפע מים. "50% ממי ההשקיה בישראל הם מים מושבים או ממוחזרים - זהו השיעור הגבוה בעולם. אך מצבנו כמדינה שאינה עתירת משקעים מחייב אותנו לפעול ללא לאות לקידום השבת קולחין, כמו גם לקידום פתרונות נוספים, ובראשם התפלה.

ככל שיבשילו מפעלי ההתפלה ויגיעו לכמות המבוקשת של 530 מיליון קוב, החקלאות תקבל 300 מיליון קוב קולחין באיכות העולה על מים שפירים. במקביל, יעלו מחירי המים השפירים, בהתאם להסכם עם החקלאים. בנוסף, יושלמו מפעלי השבת קולחין שנמצאים בתהליך. הם יניבו עוד 100-150 מלמ"ק קולחין. המשימה העיקרית הניצבת בפנינו היא לשרוד את תקופת המעבר לקראת תקופת השפע המים הצפויה בעתיד".

התערוכה ננעלה אתמול בתל-אביב, כאשר במהלך שני ימיה, ביקרו בה קרוב ל-18 אלף מבקרים מישראל ומשלחות מכל רחבי העולם, ונחתמו בה עסקאות בהיקף של כ-61 מיליון שקל.

השנה מציינים בחיוב בקבוצת משוב, מפיקי התערוכה, את הגידול בכמות המציגים לצד הגידול בכמות המבקרים. חיים אלוש, מנכ"ל משוב: "אנשי העסקים בישראל הפנימו את המסר החשוב, המגיע הן מממשל אובמה בארצות-הברית והן ממומחים בעלי שם בכל רחבי העולם, שהדרך ליציאה מהמשבר הכלכלי עוברת דרך השקעה בכלכלה ירוקה. כבשנים שעברו, ציפינו לכמות מבקרים נכבדת אבל הופתענו מכמות המבקרים העצומה ומהעניין העצום לאורך שני ימי התערוכה, כמו גם מההצלחה של הוועידה שמשכה אליה מאות משתתפים.

בכוחה של ישראל להפוך להיות שחקנית מרכזית בשוק הקלינטק העולמי, אולם על הממשלה להרים את הכפפה ולהתחיל להשקיע במיידי ביזמות, רגולציה, פיתרון בעיות ביורוקרטיות ובתשתיות".