פואד חוזר לדרישתו המוקדמת בתוכנית ויסקונסין

שר התמ"ת דורש כי התוכנית תקבל משתתפים רק לאחר 9 חודשים מיום סיום תקופת האבטלה, ולא אחרי 3 חודשים שעליהם הוסכם בפשרה לפני כשבועיים בהרחבת התוכנית

לפני כשבועיים הושגה פשרה בין משרדי התמ"ת והאוצר בעניין הרחבת תוכנית ויסקונסין, לפיה רוב משתתפי התוכנית יופנו אליה אחרי שלושה חודשים מיום סיום תקופת זכאותם לדמי אבטלה. ואולם, ל"גלובס" נודע כי שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, חזר כעת אל דרישתו המוקדמת, לפיה ההשתתפות בתוכנית תיעשה רק אחרי 9 חודשים מיום סיום תקופת הזכאות לאבטלה.

המשמעות של פשרה זו היא סירוס חלקי של תוכנית ויסקונסין, שתאפשר ליותר מקבלי הבטחת הכנסה להמשיך לקבל את הגמלה על ידי התייצבות "סמלית" בשירות התעסוקה, מבלי שהם עוברים תהליך של שינוי חברתי ותפיסתי - כפי שעושה במקרים רבים תוכנית ויסקונסין. כזכור, לפואד שמורה זכות וטו בעניין הרחבת תוכנית ויסקונסין, ולכן אם האוצר לא יסכים לדרישתו, הרחבת התוכנית פשוט לא תצא אל הפועל.

מי שהתעקשו מאחורי הקלעים על "תקופת הצינון" של 9 חודשים הם עובדי שירות התעסוקה, בראשות יו"ר הוועד אהרון חוטובלי, מגובים בהסתדרות הכללית וביו"ר עופר עיני. העובדים דורשים עוד כי שירות התעסוקה יקבל לידיו את אחד מ-6 אזורי הניהול של תוכנית ויסקונסין לאחר הפריסה הארצית שלה, זאת כאשר הנהלת שירות התעסוקה כלל לא מתלהבת מהיוזמה. נראה כי פואד נאלץ בעצם ליישר קו עם הדרישות הללו - מה שמעלה את השאלה מי באמת קובע את המדיניות בנושא התעסוקה: משרדי התמ"ת והאוצר, או שמא ההסתדרות ועובדי שירות התעסוקה.

מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, אמר היום ל"גלובס": "זה בהחלט מספק אותי, וזה נכון יותר גם לאזרח. אנחנו מרגישים טוב עם ההערכה והגיבוי שאנחנו מקבלים מהשר".