אושרה לקריאה שנייה ושלישית: הצעת חוק לצמצום השימוש בשקיות ניילון

יוזם החוק, ח"כ דב חנין: "בעזרת החוק נוכל להפחית באופן משמעותי את השימוש בשקיות ניילון מזהמות, על כל המשמעויות הסביבתיות הקשות שלהן"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

ועדת השרים לענייני חקיקה קיבלה את הערר על אישור דין רציפות להצעת החוק לצמצום השימוש בשקיות ניילון. הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, ומכיוון שהתקיימו בחירות, הממשלה צריכה לאשר "דין רציפות" כדי להמשיך לקריאה שנייה ושלישית.

ועדת השרים פסלה את ההצעה לפני מספר שבועות, אולם אתמול (א') קיבלה את הערר. המשמעות: ניתן להעלות את הצעת החוק להצבעה לקריאה שנייה ושלישית.

במסגרת הדיונים בוועדה הוחלט כי השקיות החד-פעמיות יוצאו משימוש ויתאפשר שימוש בשקיות מתכלות, בשקיות פלסטיק רב-פעמיות בתשלום או בתיקי בד.

"בעזרת החוק נוכל להפחית באופן משמעותי את השימוש בשקיות ניילון מזהמות, על כל המשמעויות הסביבתיות הקשות שלהן", ציין ח"כ דב חנין, יוזם החוק.

כיום בישראל מחולקות לצרכנים כ-5 מיליארד שקיות ניילון בשנה ללא כל תמורה. שקיות ניילון אלה, שאיכותן ירודה, גורמות לצרכנים לעשות בהן שימוש חד-פעמי ולהשליכן - במקרה הטוב - לפח האשפה. במקרה הרע, אותן שקיות ניילון אינן מתכלות וגורמות לנזק סביבתי בלתי הפיך - ובין היתר למפגעים נופיים, מפגע לנהגים, זיהום אוויר, פליטת גזי חממה ולהרג של מאות בעלי-חיים בישראל מדי שנה.