אברהם ביגר שמרוויח 14 מ' ש' בשנה: "פייר, לא עושה לי כלום"

יו"ר מכתשים אגן: "מיותר שמשקיעים יידעו שכר של מנכ"ל, בחו"ל לא נכנסים לאדם לנשמה" ■ "אנשים שאלו אותי: 'מה אתה עושה עם כל הכסף'? זה מקנאה" ■ "לא מטריד אותי אם אלף מנהלים שכירים ירוויחו יותר ממני"

אברהם ביגר, יו"ר מכתשים אגן, העניק ראיון אישי למגזין "ליידי גלובס" שהופץ אתמול (ג') למנויי "גלובס". בראיון נשאל ביגר גם על סוגיית שכר המנהלים בכלל, ושכרו הגבוה בפרט.

- במשך כמה חודשים השנה דורגת בראש טבלאות השכר במשק, עד שארז ויגודמן תפס את המקום הראשון.

"כשפורסמו הטבלאות התקשרתי אליו ואמרתי לו: 'אני מברך אותך שעקפת אותי בטבלה'. הוא צחק ואמר: 'אצלי החלק שמחוץ לכסף יותר גדול מאשר אצלך'. 80% זה מחוץ לכסף. המרכיב העיקרי פה זה חשבונאות, שהיא לא כסף שמגיע אליי באופן אישי".

- מה החשיפה הזו עשתה לך?

"זה הפריע לי. יש התנהגות של גילויי שכר. בחברות שנסחרות לא בארץ מדווחים על האופציות של הקבוצה כולה. לא נכנסים לנשמה של הבנאדם באופן פרטי. האם המשקיעים צריכים לדעת את זה ברמה הפרטית? בעיניי זה מיותר. אבל אלה ההוראות. צריך לחיות עם זה".

- אז מה אתה אומר, שאתה לא מרוויח 14 מיליון שקל בשנה?

"מתוך ה-14, המספר האמיתי זה 5 מיליון שקל. אני לא מסכן, זו הדרך היחידה לנסות ולעשות זהות אינטרסים בין המנהלים ובעלי המניות, כי אז כולם רוצים להגדיל את ערך המניות".

- מה היו התגובות לשכר הגבוה סביבך?

"אנשים שאלו אותי: 'איפה כל הכסף. מה אתה עושה עם כל הכסף'".

- מה זה מבטא בעיניך?

"קנאה".

- ואיך ההרגשה באופן אישי להיות בטופ של מקבלי השכר במשק?

"זה לא עושה עליי רושם. פייר, זה לא עושה לי כלום. לא כל כך אכפת לי אם זה מקום ראשון או מקום 20".

- אם זה לא מעניין אותך, אז זה ממש בזבוז של בעלי המניות להשקיע בך כל כך הרבה כסף. הרי רמת המוטיבציה שלך לא הייתה משתנה עם הרבה פחות.

"זו שאלה פילוסופית. תגמול ראוי צריך לפצות אותך על עבודה, כישרון, נדירות, מאמץ, סיכון ומחיר אלטרנטיבי שאתה יכול לעשות במקום אחר. ברמה האישית, לא מטריד אותי אם יש 1,000 מנהלים שכירים שמרוויחים יותר ממני. אני מודד את עצמי בעיקר ביחס לעצמי".

הראיון המלא - ב"ליידי גלובס"