"דלק רכב עדיין מחזיקה ב-1,000 יחידות של מאזדה 3 הישנה"

האנליסטים בבנק הפועלים מותירים המלצת "תשואת שוק" למניית דלק רכב ומעריכים כי תוצאות הרבעון השני תהיינה חלשות ■ דלק רכב צפויה למכור השנה כ-34 אלף מכוניות

בבנק הפועלים מעלים את מחיר היעד למניית דלק רכב ל-37 ש' מ-35 ש', וחוזרים על המלצת "תשואת שוק". זאת, לאחר שדו"ח איגוד יבואני הרכב, אשר פורסם אתמול (ב'), הצביע על התאוששות חדה במסירות כלי הרכב בשוק בכלל, ועל ידי דלק רכב בפרט, בחודש יוני. דלק רכב, נזכיר, הינה יבואנית פורד ומאזדה בישראל.

"מדובר בהתאוששות בהשוואה ל-5 החודשים הראשונים של 2009, אולם בהשוואה ליוני אשתקד מדובר עדיין בהאטה", אומרים האנליסטים. "ביוני מסרה החברה ללקוחותיה 3,002 מכוניות מתוצרת מאזדה, ירידה של 18.3% בהשוואה יוני אשתקד, כשעדיין מדובר במותג הנמכר בישראל. פורד, מנגד, צמחה ב-66.4% ביוני, עם מסירות של 995 מכוניות. בסה"כ מסרה דלק רכב 3,997 מכוניות בחודש שעבר, ירידה של 6.4% לעומת יוני אשתקד, כשלשם ההשוואה נמסרו בכל השוק 17,578 מכוניות, ירידה של 19.7% לעומת יוני אשתקד.

"כאמור, המסירות ביוני התאוששו משמעותית ביחס לחודש הקודם (בו מסרה דלק רכב 3,148 מכוניות בלבד). להערכתנו, ההתאוששות אינה נובעת משינוי בתנאי השוק, אלא מהשפעה נקודתית של העלאת המע"מ בתחילת יולי ב-1%, ובהחלת הרפורמה במס קנייה ("המס הירוק" על כלי רכב) ב-1 באוגוסט, מהלך שייקר משמעותית את כלי הרכב בישראל. לקוחות שתכננו ממילא רכישת כלי רכב (בעיקר הלקוחות המוסדיים) הקדימו לפיכך את הזמנת כלי הרכב כדי לקבע את המחיר הישן, וחלקם כבר הספיקו לקבל את כלי הרכב. בסה"כ מסרה החברה מתחילת השנה 17,915 מכוניות (מהן 12,650 מתוצרת מאזדה ו- 5,265 מתוצרת פורד), צניחה של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד".

האנליסטים מעריכים כי הירידה במכירות תבוא לידי ביטוי בדוחות הכספיים לרבעון השני. דלק רכב ספגה ירידה של 30% במכירות כלי הרכב ברבעון השני. על רקע המכירות החלשות בולטת ההשקה של מאזדה 3 החדשה בסוף השבוע, אשר כבר ביום הראשון להשקעה נמכרו מאות יחידות. בחודשיים הקרובים תשווק החברה את הגירסה המיועדת לשוק הפרטי ובסוף אוגוסט תשווק החברה את הגירסה המיועדת לציי חברות הליסינג.

"המסירות בפועל יחלו לקראת אמצע החודש הנוכחי, כך שהשפעת המודל החדש בדוחות המסירות תחל כבר ביולי (אם כי בהעדר גרסת הציים, ההשפעה המהותית תחל רק בחודש ספטמבר)", אומרים האנליסטים. "יצוין, כי דלק רכב עדיין מחזיקה בכ-1,000 יחידות של מאזדה 3 הישנה, המיועדות בעיקר לציי רכב, אולם בהיעדר מכירות הדגם החדש לציים, הרי שצפויה האטה במסירות של החודשיים הקרובים".

בבנק הפועלים מעריכים כי מכירות מוגברות של הדגמים היקרים יותר (כגון מאזדה 6 ופורד מונדיאו), אשר מחירן יעלה בעקבות הרפורמה במיסוי, צפויות להסיט את החולשה במכירות המאזדה 3, שכן הלקוחות יקדימו את רכישתם לחודש הקרוב לפני העלאת המס. "לא מדובר בפיצוי מלא", מודים האנליסטים.

"אנו ממשיכים להעריך כי שוק הרכב הישראלי צפוי להצטמצם השנה ביחס ל-2008 כשבסופו של דבר יסתכמו המכירות בשוק כולו השנה בכ-150-160 אלף כלי רכב", אומרים בפועלים. "בהנחה שדלק רכב תשמר את נתח השוק שלה, הצפי שלנו הוא כי החברה תמכור השנה כ-34 אלף מכוניות, ירידה של כ-20% בהשוואה ל-2008. תחת הנחה זו, אנו מעריכים את שוויה של מניית דלק רכב ב-37 שקל למניה".