לנדאו: "לא להתערב בשיקולי חברת החשמל בהסכם הגז"

בשלכת שר התשתיות הדגישו כי טרם התקבלה החלטה בנושא הסכם הגז של חברת החשמל עם EMG המצרית ■ חברת החשמל מסרבת למסור את הנימוקים לפתיחת ההסכם

שר התשתיות, עוזי לנדאו, לא צפוי להתנגד לבקשת חברת החשמל לנהל מו"מ לפתיחת ההסכם עם ספקית הגז EMG. כך עולה מתגובה ראשונית של משרד התשתיות.

בתגובה לפניית "גלובס" האם בכוונת המשרד לאשר את בקשת חברת החשמל לדון בהעלאת מחיר הגז ממצרים נמסר כי "השר מברך על כל התקדמות עסקית בין שני הצדדים. אם הסיכום מקובל על שני הצדדים, השר אינו רואה מקום להתערב". יחד עם זאת, במשרד התשתיות הדגישו כי חברת החשמל טרם העבירה את הפרטים המלאים, וההחלטה בנושא תתקבל רק לאחר שיתקבלו כל הפרטים. בלשכת השר הדגישו כי השר טרם קיבל כל החלטה בנושא.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", חברת החשמל הסכימה לפתיחת הסכם אספקת הגז הטבעי שנחתם עם EMG , שבה שותף יוסי מימן. חברת החשמל ביקשה את אישור משרד התשתיות לדון בהעלאת מחיר הגז בהמשך למו"מ המתנהל עם EMG בחודשים האחרונים, וזאת בעקבות ייקור מחיר הגז ע"י ממשלת מצרים.

לפי הערכות, החלטת חברת החשמל לבקש את אישור הממשלה נובעת מחשש שמבחינה משפטית תתקשה החברה להצדיק את פתיחת ההסכם המסחרי, דבר שעשוי לגרור תביעה מצד שאר הספקים (ים תטיס ובריטיש גז) שהתמודדו במכרז המקורי.

"החלטה שערורייתית"

ספקית הגז הטבעי, ים תטיס, הזהירה בעבר את חברת החשמל כי אם ייפתח הסכם הגז עם מצרים היא לא תעבור על כך בשתיקה ותדרוש את השוואת התנאים. מקורבים לספקי הגז הישראליים אמרו כי "החלטה לפתוח את הסכם הגז היא שערורייתית. לא מדובר בחלטה מסחרית אלא בהחלטה פוליטית, וצריך לזכור שיש כיום אלטרנטיבה לגז המצרי בעקבות גילוי הגז ב'תמר'".

בחברת החשמל סרבו למסור את הנימוקים בעד פתיחת ההסכם בטענה כי אינה מתייחסת למו"מ עם ספקים. דובר החברה מסר עם זאת כי "ההסכם טרם נפתח".