יושרו ההדורים: 200 מיליון שקל יישארו בתקציבי משרד השיכון

(עדכון) - שר השיכון אטיאס הגיע עם נתניהו ושטייניץ להבנות, לפיהן יעדי המשרד בתקציב 2009-2010 יישמרו, והתקציבים יופנו לבנייה חדשה לזוגות צעירים ■ חוק ההסדרים יעבור לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

בעקבות דרישתה של ש"ס כי 200 מיליון השקלים שהיו בתקציבי משרד השיכון, יועברו לבנייה חדשה לזוגות צעירים, כתנאי לתמיכה בתקציב המדינה, נפגשו אחר-הצהרים שר השיכון אריאל אטיאס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אליהם הצטרף טלפונית שר האוצר יובל שטייניץ, על מנת להגיע להסכמה.

זאת, לאחר שבצהריים הודיעה ש"ס כי היא מקפיאה את כל הדיונים בוועדות, הנוגעים לחוק ההסדרים, עד להסכמה בנושא. במהלך הפגישה הגיעו הצדדים להסכמה כי 200 מיליון השקלים שהיו בתקציב משרד השיכון, אך האוצר רצה להפחיתם מהתקציב בשל ביטול הכוונת להטיל מע"מ על פירות וירקות, יישארו בתקציב המשרד.

ע"פ הסיכום, יופנו התקציבים לפיתוח ולבנייה חדשה לזוגות צעירים, במטרה להוזיל את מחירי הדירות בפריפריה.

"היתה פגישה טובה, עם רה"מ ושר האוצר, ההדורים יושרו. משרד השיכון בתמיכת רה"מ יעמוד ביעדים להפניית תקציבי פיתוח עבור בנייה לזוגות צעירים בפריפריה". אמר שר השיכון אריאל אטיאס.

מיד לאחר הסיכום עם ש"ס, התכנסה ועדת הכספים על מנת לאשר את תקציב המדינה ל-2009-2010 ואת חוק ההסדרים, לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בשבוע הבא. לאור הסיכום היום, ש"ס תתמוך בהצבעה על תקציב המדינה בשבוע הבא.

בש"ס טענו מוקדם יותר, כי הסכום הובטח להם כפשרה בתמורה לאישור הטלת מע"מ על ירקות ופירות. מנגד, באוצר טענו כי אין לטענות כל שחר לאחר שבוטלה הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות. גורמים באוצר הודו כי דובר על העברת סכום בסדר גודל זה אולם לא הובטח דבר לסיעה. "זו דרישה שנשלפה בדקה ה-90 כחלק מהלחצים של ש"ס לקראת אישור התקציב", אמר גורם באוצר.

בהתאחדות הקבלנים החדשה גיבו את דרישת ש"ס ואמרו כי "דרישת ש"ס הינה כורח המציאות". מנכ"ל ההתאחדות, שלומי בן עזרי, אמר כי " בשנים האחרונות מתקיים תהליך מתמשך של קיצוץ חד בתקציב משרד הבינוי והשיכון. כאשר סעיפים כגון : שיקום שכונות, פינוי בינוי , וסיוע למשפחות חלשות בשכירות ובמשכנתאות מקוצצים כדרך קבע".