ההשקעה המטופשת של השבוע: מזכרות ממייקל ג'קסון

עותקים מהאלבום הנמכר ביותר שלו, "מותחן" (Thriller), שהיו שווים בבוקר מותו 10 דולר לכל היותר, נמכרו בטווח של 150 עד 1,500 דולר בערב של אותו יום

עוד לפני שמותו של מייקל ג'קסון הוכרז רשמית, שוק ההשקעות במזכרות מהזמר התחיל להתחמם. עותקים מהאלבום הנמכר ביותר שלו, "מותחן" (Thriller), שהיו שווים בבוקר מותו 10 דולר לכל היותר, נמכרו ב-150-1,500 דולר בערב של אותו יום.

חטיף Cheeto בודד בטעם גבינה ובגודל אצבע, שלכאורה מזכיר את ג'קסון בריקוד ה-moonwalk, נמכר ב-eBay באותו לילה ביותר מ-35 דולר. למעשה, כל המוצרים שקשורים בג'קסון - מאלבומים וכרזות ועד מטבעות הנצחה - שבו לחיים וקיבלו תווי מחיר גבוהים.

האלבום "מותחן" ב-1,500 דולר

אולם המוצרים הללו יחזרו למציאות בקרוב, ברגע שמותו של ג'קסון יפסיק לאייש את הכותרות. וזו הסיבה מדוע קניית המזכרות הללו זו ההשקעה הטיפשית של השבוע.

מי שקנה את המוצרים הללו בציפייה שבעתיד ערכם יהיה גבוה יותר, נמצא בבעיה. אספנות היא תחביב נהדר, אבל לא דרך לעשות כסף.

ג'רי אוסבורן, המו"ל של ספרים ואוספים של סלברטיז, מספר כי "במדריך המחירים שלנו, "מותחן" היה אלבום של 10 דולר לפני שג'קסון מת, ואז אנשים התחילו לשלם עבורו עד 1,500 דולר. אנשים כל כך מוצפים ברגשות שהם מוכנים לשלם כמעט כל מחיר. אני מצפה שבעתיד מותחן יחזור להיות אלבום של 10 דולר, ואנשים ששילמו עליו פי 15 עד 150 לא יחיו מספיק זמן כדי לראות ברכישה זו עסקה טובה.

כל הזכויות שמורות ל-2009 MarketWatch.com