התוכנית לרכישת נכסים רעילים יוצאת לדרך - בלי ביל גרוס

משרד האוצר האמריקני בחר בתשעה מנהלי כספים שישתתפו בתוכנית ההשקעה הציבורית - פרטית, בינהם את בלקרוק ואינווסקו ■ לחברות יש 12 שבועות כדי לגייס 500 מיליון דולר כל אחת ממשקיעים פרטיים

פימקו, קרן האג"ח הגדולה ביותר בעולם, לא תשתתף בתוכנית של משרד האוצר האמריקני לרכוש כ-40 מיליארד דולר בנכסים פיננסים מבנקים אמריקנים. זאת על אף שלפני ארבעה חודשים, עם השקת התוכנית, פימקו הודיעה על כוונתה להצטרף.

משרד האוצר האמריקני בחר בתשעה מנהלי כספים שישתתפו בתוכנית ההשקעה הציבורית - פרטית (PPIP), בינהם את בלקרוק ואינווסקו. פימקו, בבעלותו וניהולו של "מלך האג"ח", ביל גרוס, שהודיעה במארס על כוונתה להצטרף לתוכנית, נסוגה ממנה ביוני בשל "חוסר וודאות" לגבי המבנה של התוכנית.

ל-9 החברות, שנבחרו מתוך 100 מועמדות, יש 12 שבועות כדי לגייס 500 מיליון דולר כל אחת ממשקיעים פרטיים המוכנים להשקיע ב"נכסים הרעילים" הנמצאים במאזנים של הבנקים. משרד האוצר האמריקני ישקיע סכום נוסף.

התוכנית הממשלתית החדשה היא גרסה מצומצמת של תוכנית גרנדיוזית יותר לרכישת אג"ח מגובי נכסים והלוואות בעייתים נוספים בסכום של 1 טריליון דולר. החלטתה של פימקו לצאת מהתוכנית מעלה ספקות באשר למורכבות של התוכנית ויכולתה להחזיר את ההלוואות.

התוכנית תתחיל עם השקעה ממשלתית של 30 מיליארד דולר שישמשו לרכישת נכסים אשר "הרעילו" את המאזנים של הבנקים האמריקנים במשך יותר משנה.