הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על 0.5%

גלובס tv הירידה בביקושים של הצרכנים הבריטים למוצרים מיובאים תרם לצמצום הגרעון המסחיר של בריטניה ■ החלטת הבנק המרכזי של אנגליה פורסמה היום ב-14:00, שעון ישראל

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), מרווין קינג, הותיר את הריבית על שפל של 0.5%, בהתאם לתחזיות ולאור מצבה העגום של הכלכלה הבריטית. נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם כי קצב הצמיחה של בריטניה ירד בשיעור החד ביותר מאז 1958.

החלטת הבנק המרכזי של אנגליה פורסמה היום ב-14:00, שעון ישראל. הבנק המרכזי החליט להותיר את תוכנית ההקלה הכמותית (הזרמת הון למערכת הפיננסית. א.ה) על סכום של 125 מיליארד ליש"ט (200 מיליארד דולר). הבנק המרכזי הודה בעבר כי התוכנית לרכישת נכסים פיננסים מהבנקים תושלם רק בחודש אוגוסט. היום העריך ה-BOE כי יעבור עוד חודש עד אשר התוכנית תושלם.

עם זאת, ניתן לראות בשיפור מסויים במצבה הכלכלית של בריטניה. להלן גרף של מדד מנהלי הרכש, במדינות שונות, כולל בריטניה, במהלך חודש יוני, כאשר כל תוצאה מעל 50 נקודות מצביעה על צמיחה חיובית. הגרף הוכן על ידי Markit ו-ISM.

ריבית בריטניה

עוד בזירת המאקרו הבריטית: הירידה בביקושים של הצרכנים הבריטים למוצרים מיובאים תרם לצמצום הגרעון המסחיר של בריטניה. הגרעון המסחרי של טובין ושירותים עמד על 2.2 מיליארד ליש"ט במאי לעומת 3 מיליארד ליש"ט באפריל. כך לפי הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה.

הגרעון המסחרי של טובין עמד על 6.3 מיליארד ליש"ט - שפל של שלוש שנים.