רשת האופנה פוקס ממשיכה להתרחב בחו"ל: נכנסת לסרביה

מנהלת מו"מ גם לכניסה לאיטליה, פולין, יוון ושוויץ ■ חנכה חנות ראשונה בפורטו-ריקו ■ הזכיין בפורטו-ריקו, ג'ואל בנדר: "המשבר הכלכלי וסגירת עסקים יצרו הזדמנות לקבל פריים לוקיישן בקניונים"

רשת האופנה פוקס ממשיכה את התפתחותה בחו"ל. ל"גלובס" נודע כי הרשת תיכנס בקרוב לסרביה, וכי הסכם בין הרשת לזכיין הסרבי, חברת יוניברס CO, צפוי להיחתם בימים הקרובים.

עוד נודע כי פוקס מנהלת משא-ומתן לכניסה למדינות איטליה, פולין, יוון ושוויץ, לאחר שחברות מאותן מדינות ביקשו לפתוח עם החברה במשא-ומתן בעקבות תערוכת בגדי הילדים ה-PITTI BIMBO, שפוקס השתתפה בה בפירנצה לפני כשבועיים.

נציגי החברות מאיטליה, פולין ויוון הגיעו השבוע לארץ ל"שואו רום" שהחברה ערכה לזכיינים, המיועד להזמנת סחורות לקולקציית הקיץ 2010. נציגי החברה מאיטליה צפויים להגיע בשבוע הבא.

בהתאם להסכם המתגבש בין הצדדים, החנויות הראשונות בסרביה ייפתחו במהלך 2010. הקשר בין הזכיין הסרבי לפוקס נוצר באמצעות חברת ביג מרכזי קניות הישראלית, הבונה מרכזים מסחריים בסרביה.

חברת יוניברס CO היא חברת ריטייל משפחתית המפעילה רשת חנויות מולטי ברנד המונה 35 סניפים. החברה משווקת מותגים בינלאומיים כגון נייק, פומה, אדידס, קונברס ועוד, לצד מותגים שהיא משמשת המפיצה הבלעדית שלהם כמו למשל ליוייס.

כיום פעילה פוקס ב-12 מדינות מחוץ לישראל, ובכללן סין, בולגריה, קרואטיה, פנמה, רומניה, רוסיה, סינגפור, תאילנד, הפיליפינים, מולדביה, קנדה ופורטו-ריקו. להוציא את רוסיה, בה פוקס מפעילה 8 חנויות בהפעלה ישירה, כל יתר פעילות החברה בחו"ל מתבצעת באמצעות זכיינים.

נכון לחודש יוני 2009 פועלות בחו"ל 239 נקודות מכירה של פוקס, כאשר רוב נקודות המכירה בסין, תאילנד ופנמה הן בבתי-כלבו. עד סוף השנה צפויות להיפתח חנויות ראשונות גם בקפריסין וקזחסטן, לאחר שפוקס חתמה על הסכמי זכיינות גם במדינות אלה.

לפני כ-3 שבועות פתח ג'ואל בנדר, הזכיין מפורטו-ריקו, את חנות פוקס הראשונה במדינה. בעוד 3 שבועות הוא יפתח חנות שנייה.

משפחת בנדר היא הבעלים של חברת ריטייל משפחתית המחזיקה ברשת הדיסקאונט "Always 99", המונה 60 סניפים בפורטו-ריקו ו-14 סניפים נוספים בקולומביה. מדובר ברשת שהחלה עם מכירת מוצרים בדולר, והיום כלל המוצרים הנמכרים בה הם במחיר של עד 10 דולר.

בנוסף, משפחת בנדר מפעילה רשת אופנה תחת המותג "Eat Well", הכוללת 40 סניפים ונחשבת לרשת דיסקאונט. מחזור המכירות של שתי הרשתות עומד על כ-240 מיליון שקל בשנה.

בשיחה עם "גלובס" אומר בנדר כי למרות שהמשבר הכלכלי מורגש היטב בפורטו-ריקו, הוא אינו חושש לבצע את תוכניות ההתפתחות של פוקס.

"אנחנו חיים בטריטוריה של ארה"ב, כך שהתחלנו להרגיש את המשבר לפני 3 שנים. קמעונאים רבים סגרו עסקים, בעיקר כאלה שכוונו גבוה High end", הוא אומר.

לדבריו, דווקא המשבר הכלכלי פתח הזדמנות למיקומים טובים בקניונים. בפורטו-ריקו פועלות כל חברות האופנה המובילות בעולם, כמו למשל זארה, פוראבר 21, גאפ, אירופוסטל ועוד. התגובות לפתיחת פוקס טובות מאוד הן מבחינת העיצוב והן מבחינת המחיר. פוקס נמכר במחירים הדומים לפוראבר 21 וזול יותר מזארה.

"היום זו הזדמנות טובה לעסקים עם קונספט טוב לקבל פריים לוקיישן בקניונים, בגלל שסגרו הרבה עסקים. לפני שנתיים לא יכולת לדבר עם הקניונים", הוא אומר.

אוכלוסיית פורטו-ריקו מונה כ-4 מיליון אנשים, ולדברי בנדר, לפוקס פוטנציאל ל-40 חנויות.