מנכ"ל ערוץ 10: "ללא פיתרון מיידי נוכל להמשיך לשדר לזמן קצר בלבד"

יוסי ורשבסקי כינס את עובדי ערוץ 10 בעקבות הודעתו של יוסי מימן בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" על הפסקת הזרמת הכספים לערוץ ■ ורשבסקי: "גם אם הערוץ ייסגר, לא נישאר חייבים לאיש ולו שקל אחד"

"ערוץ 10 מצוי במצב כאוטי. אם לא יימצא פיתרון מיידי - נוכל להמשיך לשדר למשך זמן קצר בלבד" - כך אמר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, באסיפת העובדים שכינס בעקבות הדברים שאמר היום (ב') יוסי מימן, בעלי המניות העיקרי בערוץ, בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס".

כזכור, מימן הודיע בוועידה על הפסקת הזרמת הכספים לערוץ 10. עם סיום דבריו של מימן הודיע ורשבסקי על כינוס עובדי הערוץ. למרות שוורשבסקי לא ציין את משך הזמן שיוכל הערוץ לפעול ללא הזרמה, על-פי הערכות מדובר בתקופה של כחודש.

ורשבסקי התחייב בפני העובדים, הספקים והיוצרים כי גם אם הערוץ ייסגר, הוא לא יישאר חייב לאיש ולו שקל אחד.

"אנו קוראים ליו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, לשר התקשורת, משה כחלון, ולשר האוצר, יובל שטייניץ, להתכנס בחדר אחד - ולא לצאת ממנו עד שיימצא פיתרון", אמר ורשבסקי.

"הגענו למצב של להיות או לחדול: לצערנו, גם אחרי 8 שנים באוויר והשקעה של 1.3 מיליארד שקל - עדיין איננו מסוגלים להחזיק את ערוץ 10 ללא הזרמת כספים שוטפת בכל חודש. בשנה האחרונה אנו נזרקים בין הרשות השנייה, משרד התקשורת ומשרד האוצר. נוצר מצב מטורף ואבסורדי: בגלל חידלון ובירוקרטיה, מדינת ישראל תישאר עם ערוץ טלוויזיה מסחרי אחד, על כל המשתמע מכך", אמר ורשבסקי.

עוד הוסיף ורשבסקי: "נעשה הכל כדי לשמור על מטה לחמנו ועל פרנסת משפחותינו. כל מי שהערוץ חשוב לו - העובדים, היוצרים, הפרסומאים והמפרסמים - קריטי שיצטרף למאבק על חייו של ערוץ 10".

הפקות המקור יוקפאו

בהמשך להודעת בעלי המניות על הפסקת הזרמת הכספים השוטפת, ערוץ 10 הודיע היום כי הוא מקפיא את העבודה על 4 הפקות מקור גדולות שיצאו לדרך: סדרת דרמה, שתי תוכניות בידור ושעשועון.

סדרת הדרמה שהפקתה תוקפא היא "נשות הטייסים", אשר כתיבתה הסתיימה והיא נמצאת כרגע בשלב הליהוק. שתי תוכניות הבידור והשעשועון שבוטלו נמצאו בשלבי הפקה מתקדמים יותר.

הודעה על עצירת העבודה נמסרה לחברות ההפקה מזיוית דוידוביץ', סמנכ"ל ההפקה בערוץ 10.

תגובות בערוץ 2

אלכס גלעדי, נשיא קשת, מסר בתגובה: "מדובר ביום עצוב. אם לא ייעשו צעדים דרמטיים, כנראה בכנס הבא אנו, זכייני ערוץ 2, נישא דברים דומים לאלה שנשא הבוקר יוסי מימן. זוהי תעודת עניות למחוקק ולרגולטור, אשר חוקקו חוקים בלתי אפשריים לרגולציה בלתי אפשרית לתעשיית הטלוויזיה, הנמצאת במשבר עמוק. כל התעשיה נמצאת בטיפול נמרץ, רק שלערוץ 10 מנתקים עכשיו את הצינוריות. אנו קוראים למחוקק להתעשת ולחולל שינוי מיידי" .

מרשת נמסר בתגובה: "רשת קוראת לממשלת ישראל להבטיח את המשך קיומו של ערוץ 10. תעשיית הטלוויזיה בישראל נקלעה למשבר החמור בתולדותיה, וכל זאת בעקבות המשבר הכלכלי ועודף הרגולציה שאינו תואם את המציאות המשתנה. נדרשת פעולה מיידית בדמות רפורמה מקיפה, על מנת למנוע את קריסת שוק הטלוויזיה בישראל ואת אובדן מקור פרנסתם של מאות עובדים".