בנק אוף אמריקה מתחמק מהחזרת מיליארדי דולרים בכספי סיוע

הרשויות הרגולטוריות טוענות כי הבנק חייב לפחות חלק מהתשלום שהוא התחייב לשלם - 4 מיליארד דולר

בנק אוף אמריקה מנסה להתחמק מהחזרת מיליארדי דולרים למשלמי המיסים האמריקניים, שנתנו לו ערבויות כנגד ההפסדים במריל לינץ', באומרו כי הסכם החילוץ מעולם לא נחתם וכי הוא לא עשה שימוש במימון.

הרשויות הרגולטוריות טוענות כי הבנק חייב לפחות חלק מהתשלום שהוא התחייב לשלם - 4 מיליארד דולר - אפילו בהיעדר מסמך משפטי חתום, וזאת משום שהוא הרוויח מהבטחונות שנתן הממשל לנכסיו, בשווי של 118 מיליארד דולר. מלבד הבטחונות, 20 מיליארד דולר הושקעו ישירות בבנק.

הבנק מצידו מתעקש שהוא אינו חייב דבר למשרד האוצר. כך אמרו לסוכנות "בלומברג" מקורות המקורבים לנושא, שסירבו להזדהות. נציין כי הממשל מסכים שההסכם לא נחתם.

שני הצדדים נתונים ללחצי המחוקקים, שתוהים האם משלמי המיסים זוכים להחזר כספי הולם בעבור תמיכתם בבנקים, ושואלים מדוע רכישתו של בנק אוף אמריקה את מריל לינץ' בינואר האחרון זקוקה היתה לסיוע ממשלתי.

לפי אחד מהמקורות, הסכום שיידרש בנק אוף אמריקה לשלם יהיה כנראה נמוך מ-4 מיליארד דולר, הסכום המקורי שנקבע במסגרת ההסכם. עדכונים בדבר המצב של התוכנית עשויים להינתן ביום ו' הקרוב, כשהבנק יפרסם את דו"חותיו לרבעון השני. רוויחו צפוייםב-66.7% ל-24 סנט למניה.