מס המיליונרים בארה"ב: זוגות ישלמו 5.4% כמס בריאות

הנשיא אובמה: "במהלך העשור הקרוב תחסוך לנו תוכנית הבריאות יותר מ-500 מיליארד דולר" ■ התוכנית כוללת הצעות לביטוח ציבורי ודורשת ממעסיקים לבטח את עובדיהם אחרת יחויבו בקנסות כבדים

הפלג הדמוקרטי בבית הנבחרים בארה"ב העלה הצעת חוק אשר במסגרתה תעלה תוספת המס לזוגות אמריקנים עשירים המרווחים יותר ממיליון דולר לשנה ל-5.4% מהכנסתם, שיעור מס זה גבוה מהשיעור עליו דיברו המחוקקים קודם שהסתכם ב-3%.

ההצעה כוללת גם מס בשיעור של 1.5% לזוגות בעלי הכנסה המצויה בטווח שבין חצי מיליון למיליון דולר בשנה וכן מס בשיעור 1% לזוגות שהכנסתם עולה על 350 אלף דולר לשנה. המחוקקים קוראים להעלאת המס במידה ותוכנית הממשל לא תצליח להביא לחסכון בעלויות של לפחות 150 מיליארד דולר. הצעת החוק תידון בועדות בית הנבחרים והדמוקרטים מתכוונים להביא אותה לאישור עוד לפני צאת המחוקקים לפגרת הקיץ באמצע אוגוסט.

הנשיא אובמה דיבר הערב בשבחה של התוכנית ואמר כי היא "תחל את המהלך של תיקון מה שמקולקל במערכת הבריאות הלאומית בארה"ב". אובמה הוסיף כי "הצעה זו שולטת בעלויות הבריאות שזינקו בכך שהיא מחלצת ממנה ביזבוז והונאות ומקדמת איכות ואמינות למערכת. במהלך העשור הקרוב תחסוך לנו התוכנית יותר מ-500 מיליארד דולר, תחזק את מערכת המדיקר ותתרום למטרתינו להביא לרפורמה במערכת הבריאות בדרך אחראית מבחינה תקציבית".

התוכנית אשר כוללת הצעות לביטוח ציבורי ודורשת מהמעסיקים לבטח את עובדיהם אחרת יחויבו בקנסות כבדים, עלולה להצית אש בסנאט. הסנאטור הדמוקרטי בן נלסון מנברסקה אמר כי הוא לא שמע הרבה קריאות לתמיכה בתוכנית המיסוי על עשירים "האזרחים במדינתי לא אוהבים את הרעיון של מס המיליונרים מאחר שהם שואפים להיות חלק מהם ביום מן הימים - זוהי הדרך האמריקנית".