סקר TIM ליוני: זינוק של 35.3% בחשיפה לאתר "גלובס" - מקבע את מעמדו כיעד מספר 1 לתכני כלכלה ופיננסים

הזינוק בחשיפה של "גלובס" מוחק כל פער מ"דה מרקר" (15.9% מול 16%) בדירוג הכללי, על אף שהאחרון מפעיל רשת חברתית ■ "גלובס" גם מוביל בגלישה הכלכלית ממקומות העבודה, עם 18% מול 17.2% ל"דה מרקר"

כ-55% מהגולשים חברים ברשת חברתית אחת לפחות, עלייה של כ-5% בחצי השנה האחרונה, כך עולה מסקר TIM החצי-שנתי, ליוני 2009. עיקר העלייה היא בקרב גילאי 30-49 (10%), בהשוואה לגילאי 50 ומעלה (6%) וגילאי 18-29 (5%), אך רשתות חברתיות עדיין הכי פופולריות בקרב גילאי 13-17 (75.4%), ובקרב גילאי 18-29 (74.7%).

מאקו מתחזק, נענע10 נחלש

שלישיית האתרים המובילים נותרת ללא שינוי גם בחודש יוני - גוגל (91.9%), וואלה (67.5%) ו-ynet (60.9%, כאשר במקום ה-4 מדורג אתר שיתוף קבצי הווידיאו יו-טיוב, עם גידול של 8.8% בחודש האחרון לשיעור חשיפה שבועי של 50.4%. גם פייסבוק (מקום 5) הציג גידול של 11.3% לשיעור חשיפה שבועי של 45.1%. בחצי השנה האחרונה זינקו יו-טיוב ופייסבוק ב-41.7% ו-48.3% בהתאמה.

אתרים נוספים שהציגו גידול ביוני הם Mako של קשת, שהתחזק ב-23% לשיעור של 22.6% (מקום 10), תפוז, שצמח ב-13.8% ומדורג במקום ה-11 עם שיעור חשיפה של 20.8%, יד2, שהתחזק ב-11% ומדורג במקום ה-7 ואורנג', שזינק ב-19.3% ביוני.

בקרב האתרים שנחלשו ביוני בולט נענע10, שנחלש ב-9.7% ביוני, לשיעור שבועי של 28.5%, והוא מדורג במקום ה-6. בחצי השנה האחרונה התחזק נענע10 ב-3.7%. גם אתרי הספורט נחלשו ביוני: one איבד 14.2% והידרדר למקום ה-21, עם שיעור חשיפה שבועי של 12%, ואילו ספורט5 נחלש ב-6.9%, והוא מדורג במקום ה-22, עם שיעור חשיפה שבועי של 11.2%.

זינוק של 35.3% בחשיפה ל"גלובס"

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" מציג זינוק מרשים של 35.3% בחודש יוני, לשיעור חשיפה שבועי של 15.9% - ומוחק למעשה את הפער מ"דה מרקר", שלו חשיפה 16%.

פער של 0.1% משמעו 4,000 גולשים בלבד, ומאחר ששיעור החשיפה של "דה מרקר" כולל גם את רשת החברתית-היכרויות "דה מרקר קפה", שמושכת 30-40 אלף גולשים, ברור כי "גלובס" מוביל בפער ניכר כיעד מספר 1 לגולשי הכלכלה והפיננסים בישראל.

"גלובס" הוא גם האתר הכלכלי המועדף בקרב הגולשים ממקומות העבודה ביולי 2009 "גלובס" מדורג בגזרה זו במקום השביעי מבין האתרים הנמדדים עם 18%, לפני "דה מרקר" עם 17.2% בלבד.

וואלה שופס - הרבה לפני אולסייל

בסקר נמדדו גם אתרי המסחר האלקטרוני, כאשר במקום ה-1 מדורג וואלה שופס, עם שיעור חשיפה שבועי של 16.8%, אחריו אולסייל (5.7%), P1000 (4.7%), נענע שופס (4.2%) וגט-איט (2.4%). בקרב תוכנות המסרים המיידיים פופולרית ביותר תוכנת המסנג'ר, עם חשיפה שבועית של 33.7%, בהשוואה ל-ICQ (17.4%) ותוכנת המסרים של יאהו (2.3%).

סקר TIM של TNS טלסקר לחודש יוני הוא הסקר ה-41 במספר, והוא נערך בקרב מדגם של 1,205 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

סקר טים