חוזה לאלביט מערכות עם משהב"ט ב-55 מיליון דולר

תקים מרכז לאימון משימתי לטייסי קרב של חיל האוויר, שיאפשר להם להתאמן בטיסה מבצעית עם כוחות נוספים - אוויריים וקרקעיים ■ הפרויקט, שיכלול גם שירותי הדרכה ותחזוקה לתקופה של 15 שנים

חברת אלביט מערכות הודיעה היום (ד') כי זכתה במכרז של משרד הביטחון, להקמת מרכז לאימון משימתי עבור מערך מטוסי ה"ברק" (F-16C/D) וה"סופה" (F-16I) של חיל האוויר הישראלי.

המרכז יוקם בשיטת ה- PFI - Private Financing Initiative, ויכלול, בין היתר, שלב פיתוח וכן שירותי הדרכה ותחזוקה לתקופה של 15 שנים. היקפו של הפרויקט מסתכם בכ-55 מיליון דולר, בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים במהלך הפרויקט.

המרכז החדש לאימון משימתי מאפשר אימון בתרחישים מבצעיים בזירות האימון השונות ובסביבת האיומים הרלוונטית לכל זירה, יכולת אימון חדשה שלא עמדה עד כה לרשות חיל האוויר.

מערכת ה"מאמנים המקושרים", המהווה את ליבת מרכז האימון, מאפשרת אימון משולב בין מתאמנים שונים, הן בתוך חיל האוויר והן ברמה הבין זרועית. המערכת תאפשר קישור למערכות אימון אחרות הנמצאות בשימוש צה"ל כמו מערכות לטייסי מסוקים, למפעילי מל"טים ולכוחות קרקע. כמו כן, תאפשר המערכת אימון משותף על תרחישים מבצעיים, גם כאשר המאמנים השונים נמצאים בריחוק גיאוגרפי האחד מהשני.

האימון המבצעי במרכז לאימון משימתי יאפשר לחיל האוויר להחליף חלק מגיחות האימון המבוצעות כיום במטוסי הקרב, לאימון במאמני הטיסה ובכך לנצל טוב יותר את המשאבים הקיימים.

רן הלרשטיין, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס באלביט מערכות, אמר: המערכת פותחה מתוך הבנה של תורת הלחימה המודרנית, המפעילה כוחות רב זרועיים ומחייבת בהתאמה גם אימון של הזרועות השונות. אנו גאים בבחירה של צה"ל את המערכת, ובטוחים כי היא תתן לו את הפתרון המתאים ביותר"

אלביט