תנודתיות בזירת המט"ח העולמית, האירו נחלש ל-1.4078 ד'

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] זירת המט"ח מגיבה לידיעות בדבר קריסתה של CIT ■ הדולר מתחזק ביחס למרבית המטבעות המובילים

העצבנות בשווקים ניכרת ביתר שאת כאשר כל חדשה מביאה לשינוי במגמות הסיכון. הפעם זו הידיעה של ה"וול סטריט ג'ורנל" על קריסתה הקרובה של CIT אשר מביאה להתחזקותו של הדולר ביחס למרבית מהמטבעות המובילים.

האירו נחלש בכ-0.1% לעבר 1.4079 דולר, הליש"ט יורדת ב-0.3% ל-1.6372 דולר, והדולר נחלש כנגד הין היפני ב-0.57% ל-93.76 ין.

נזכיר כי אמש הציג הדולר את הביצועים החלשים מבין המטבעות המובילים, זאת לנוכח המשך התחזקות אמון המשקיעים אשר הוביל לעלייה במסחר הקרי, והעדפתם של המשקיעים את המטבעות נושאי הריבית הגבוהה על פני הדולר.

[לטבלת שערי חליפין]

FXCM: פיץ' קוטעת את מסע העליות של הדולר הניו-זילנדי

הדולר הניו-זילנדי ירד ב-50 פיפס במהלך 15 דקות בלבד לקראת סוף שעות המסחר באסיה בשל הורדת תחזית האשראי ארוכת הטווח של ניו-זילנד מ"יציבה" ל"שלילית" על ידי חברת פיץ'. חברת הדירוג הביעה דאגה לגבי תחזית הצמיחה של ניו-זילנד לטווח הבינוני והזהירה שיתכן שהממשלה תיאלץ לנקוט בצעדים כספיים חזקים יותר לאחר שראש הממשלה ג'ון קי ביטל את קיצוץ המס המתוכנן עקב חשש מהגדלת הגרעון הציבורי.

מנהל פיץ' אסיה פסיפיק, איי לינג נגיאם, אמר שניו-זילנד עלולה ליפול למלכודת צמיחה נמוכה, רמיזה ל"עשור האבוד" של קפאון כלכלי ביפן. בנוסף ציין כי התנודתיות של הדולר הניו-זילנדי מקשה על ביצוע הצעדים הנחוצים, שכן המטבע מגיב יותר לתנאים הכלכליים העולמיים מאשר לנתונים הפונדמנטליים המקומיים.