בנק מזרחי טפחות פורס לבוימלגרין קפיטל את החוב לתשלומים

החוב, 680 מיליון שקל, יפרס ל-3 הלוואות ממורת מורת הגדלת בטחונות וערבויות שיסתכמו ב-88 מיליון דולר ■ גיל טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל: "למרות המשבר, האמון בבעל השליטה נשמר, אך חובת ההוכחה עדיין עלינו. עכשיו אנחנו עוברים מהגנה להתקפה"

שעיה בוימלגרין, בעל השליטה בבוימלגרין קפיטל , הצליח להגיע להסדר של פריסת אשראי עם בנק מזרחי טפחות , הנושה הגדול של הקבוצה. חוב של 680 מיליון שקל שנלקח בעבר לצורך רכישת השליטה באזורים יחולק לשלוש הלוואות חדשות תמורת ערבויות ושעבודים בהיקף של 88 מיליון דולר.

גיל טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל, אמר כי "זה נדבך ראשון וחשוב בהגעה להסדר מלא וכולל, מאפשר לכל הקבוצה להיבנות מחדש ומסירה חלק ניכר מסימני השאלה שריחפו מעליה. למרות המשבר, האמון בבעל השליטה נשמר, אך חובת ההוכחה עדיין עלינו. עכשיו אנחנו עוברים מהגנה להתקפה".

ההלוואות צמודות למדד ונושאות ריבית של 7.2% (בדומה לריבית הקיימת היום על האשראי). שעיה בוימלגרין יפעל ליצירת שעבודים מדרגות שונות לטובת בנק מזרחי-טפחות על זכויותיו במספר נכסים המוערכים בשווי של 38 מיליון דולר. בוימלגרין גם יוסיף ערבות אישית של 25 מיליון דולר בנוסף ל-50 מיליון דולר שכבר קיימים היום.

על פי ההסכם, במידה ושווי הנכסים יהיה נמוך מ-25 מיליון דולר, בנק מזרחי טפחות יוכל לבטל את הפריסה ואז יבוטלו השעבודים, הערבות תבוטל ותחזור לתוקפה הערבות המוגדלת בסך של 75 מיליון דולר.

החוב יחולק כאמור לשלוש הלוואות שונות: הלוואה אחת בסך של 26 מיליון שקל לתקופה של 5 שנים, שבה הקרן תפרע בתשלום אחד בתום תקופת ההלוואה והריבית תשולם באפריל 2010.

ההלוואות השנייה והשלישית בסך של 326 מיליון שקל כל אחת. ההלוואה השנייה תהיה לתקופה של 5 שנים, הקרן תפרע בתשלום אחד בתום תקופת ההלוואה והריבית תשולם שנתיים מיום העמדת ההלוואה.

ההלוואה השלישית ל-10 שנים. הקרן תשולם 3 שנים מיום העמדת ההלוואה והריבית תשולם שנתיים מיום העמדת ההלוואה. תשלומי הקרן והריבית ישולמו מדי רבעון. הריבית שנצברה עד למועד התשלום הראשון בכל אחת מההלוואות תפרס לאורך כל חיי ההלוואה.

החוב של בוימלגרין קפיטל מוחזק על ידי חברת "בי קפיטל 36", חברה בת שמוחזקת ב-100% על ידי בוימלגרין קפיטל. עורכי הדין פיני יניב וינקי פפר מקנטור אלחנני טל יצגו את בנק מזרחי טפחות.

בוימלגרין -ס