דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון, מנסה להשתלט על לידר השקעות

ברק, המנהל את החברה הבת של לידר השקעות, הגיש למחזיקי האג"ח הצעה להסדר חוב, במסגרתה יזרים הון ללידר בתמורה להקצאת מניות ואג"ח ■ ברק במגעים עם קרן המנוף KCPS למימון העסקה.

חברת לידר שוקי הון , הודיעה לבורסה, כי מנכ"ל החברה, דני ברק, הגיש למחזיקי אג"ח מסדרה ד' של החברה, הצעה להסדר חוב, במסגרתה יזרים הון ללידר השקעות , החברה האם של לידר שוקי הון, בתמורה להקצאת מניות ואג"ח.

במילים אחרות, ברק מנסה להשתלט על החברה האם, לידר השקעות, שכתוצאה מהזרמת ההון יקבל שליטה בחברה. להצעה של ברק צורף מכתב כוונות מותנה של קרן השקעות, שמעוניינת אף היא להשתתף בהשקעה. ברק במגעים עם קרן המנוף KCPS למימון העסקה.

יצויין, כי ההצעה מותנית בהגעה להסדר עם הבנקים הרלוונטיים. בשלב זה החברה אינה יכולה להעריך אם ההצעה תאושר במסגרת הסדר נושים ובאילו תנאים.

דני ברק סרב להתייחס לבקשת "גלובס" לתגובה.

לידר השקעות, שבשליטת שרם פודים , היא חברת אחזקות שהמשבר הכלכלי היכה בה בעוצמה, ואת שנת 2008 היא סיימה בהפסד של 166 מיליון שקל. לחברה התחייבויות בהיקף כ-200 מיליון שקל לבעלי האג"ח, והיא מנהלת משא-ומתן עם נציגות מטעמם במטרה לגבש הסדר שיוכל לאפשר לחברה להמשיך ולתפקד. בסוף חודש מאי הייתה צריכה לידר לפרוע כ-57 מיליון שקל לטובת מחזיקי האג"ח, והם הסכימו לדחות את התשלום לאמצע חודש יולי. היום החברה הודיעה על הארכה של חודש נוסף.

נזכיר, כי לידר הודיעה בחודש שעבר כי מתנהלים מגעים בין נציגות מחזיקי האג"ח וצביקה בארינבוים, במטרה להגיע להסדר שבמסגרתו יזרים בארינבוים הון לחברה, כנגד הנפקת מניות שתקנה לו את השליטה בה. הצדדים לא הגיעו להסכמה.

לידר שוקי הון סיימה את הרבעון השני של 2008 עם רווח נקי של 8 מיליון שקל - גידול של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכם הרווח הנקי ב-6.6 מיליון שקל. את הרבעון הראשון סיימה לידר שוקי הון בהפסד של 686 מיליון שקל.

ההכנסות הסתכמו ברבעון ב-30.6 מיליון שקל, גידול של כ-72% לעומת הרבעון הקודם בו הסתכמו ההכנסות ב-17.8 מיליון שקל. בדומה לבתי השקעות אחרים שנהנו מרווחי נוסטרו ברבעון החולף, גם בלידר שוקי הון הניבה פעילות זו הכנסות משמעותיות, שהסתכמו ב-9.8 מיליון שקל והיוו 32% מסך ההכנסות.