הכנסות בנק אוף אמריקה זינקו ל-32.7 מיליארד דולר

עם זאת בשורת ההכנסות פיספס את התחזיות שהיו ל-33.1 מ' ד' ■ הבנק עקף את תחזית הרווח ב-5 סנט למניה כאשר דיווח על רווח של 33 סנט למניה ■ הבנק ביצע הפרשות לחובות מסופקים כתוצאה מהפסדי אשראי בסך של 13.4 מיליארד דולר

בנק אוף אמריקה פרסם את תוצאותיו הכספיות לסיום הרבעון השני של 2009 לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. הבנק עקף את תחזית הרווח ב-5 סנט למניה כאשר דיווח על רווח של 33 סנט למניה. רווחי הבנק ירדו ב-5.5% והסתכמו ב-3.22 מיליארד דולר.

הכנסות הבנק זינקו ב-60.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-32.77 מיליארד דולר, על אף העלייה החדה בהכנסות, בשוק ציפו להכנסות גבוהות יותר: 33.1 מיליארד דולר. נציין כי זינוק זה נובע גם מהמיזוגים שערך הבנק בשנה האחרונה עם מריל לינץ' וקאנטריוויד, אשר לא נכללו בתוצאות הבנק ברבעון המקביל אשתקד.

הבנק דיווח על שיעור הלימות הון של 11.93%.

הבנק הודיע כי המיזוג עם מריל לינץ' מתקדם בהתאם לציפיות ועומד ביעדים שהוצבו. בשנת 2009 מצפה הבנק לחסוך כ-7 מיליארד דולר בעלויות שהם כ-40% מהעלויות לעומת תחזית קודמת שפירסם הבנק לפי שיעור החיסכון בעלויות יעלה ב-25%. גם המיזוג עם קאנטריוויד מתקדם בהתאם לציפיות הודיעה החברה.

עם זאת איכות האשראי המשיכה להידרדר על רקע המשך ההיחלשות בסביבה הכלכלית. הלקוחות נותרו תחת לחץ משמעותי על רקע העלייה באבטלה והתארכות משך תקופת האבטלה. תנאים אלו הובילו להפסדים גבוהים יותר כמעט בכל התיקים של הלקוחות לעומת הרבעון הקודם. הפסדים כתוצאה מאשראי עלו ב-4.7 מיליארד לעומת הרבעון הקודם.

הבנק ביצע הפרשות לחובות מסופקים כתוצאה מהפסדי אשראי בסך של 13.4 מיליארד דולר בדומה להפרשות שביצע הבנק ברבעון הראשון.

פעילות שרותי כרטיסי האשראי הגלובלית של הבנק עברה להפסד של 1.6 מיליארד דולר, על רקע העלייה בעלויות האשראי בארה"ב אירופה וקנדה.

ההכנסות מניהול תיקים ירדה ב-2% ל-7.3 מיליארד דולר על רקע ירידה בהכנסות מעמלות, שקוזזו בחלקם על ידי העלייה שחלה בהכנסות מריבית.