סיטי מפתיעה: הרוויחה 4.3 מיליארד דולר ברבעון השני

עיקר הרווח הושג הודות למכירת חטיבת הברוקראז' סמית' בארני ■ בעלי המניות עומדים בפני דילול מאסיבי של 76% כבר החודש

קבוצת הפיננסים האמריקנית סיטיגרופ הרוויחה ברבעון השני של 2009 סכום של 4.28 מיליארד דולר ועקפה את תחזיות האנליסטים. תוצאה זו הושגה בעיקר הודות למכירת חטיבת הברוקראז' של החברה - סמית' בארני - אשר הניבה לה 6.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-49 סנט בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד של 37 סנט למניה. נזכיר כי ברבעון המקביל אשתקד הפסידה סיטי 55 סנט למניה.

ואולם, קשה להשוות את התוצאות בפועל לתחזיות האנליסטים, כיוון שעיקר הרווח של סיטי הגיע הודות למכירת סמית' בארני. אגב, עם מכירת סמית' בארני תיפרד סיטיגרופ מהכנסות של כ-10 מיליארד דולר בשנה, שהיוו כ-20% מהכנסות הקבוצה. סיטי, שהייתה פעם קבוצת הפיננסים הגדולה בארה"ב, ממוקמת היום שלישית אחרי בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן .

החברה רשמה הפסד תפעולי של 27 סנט למניה שהיה יותר טוב מתחזיות האנליסטים, אשר עמדו על הפסד תפעולי של 33 סנט למניה. עם זאת, ללא מכירת סמית' בארני, ההפסד התפעולי של החברה עמד על 62 סנט למניה. הכנסות סיטי ללא סמית' בארני הסתכמו ב-22 מיליארד דולר והיו נמוכות מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 22.36 מיליארד דולר. הלימות ההון הראשוני של סיטי עמדה על 12.7% ברבעון הראשון.

מניית סיטי התרסקה ב-95% מאז השיא בדצמבר 2006, גם אחרי שקפצה ב-17% השבוע בשל סימני ההתאוששות הכלכלית. המשקיעים במניית החברה עומדים לספוג דילול משמעותי של 76% בשל כוונתה להמיר 33 מיליארד דולר של מניות בכורה ו-25 מיליארד דולר של כספי החילוץ הממשלתיים למניות רגילות. לאחר ההמרה, שתתבצע עוד החודש, הממשל האמריקני יחזיק ב-34% מקבוצת הפיננסים.