נתניהו בישיבת הממשלה: "ליהודים זכות לבנות בכל ירושלים"

(עדכון) ראש הממשלה אמר את הדברים הבוקר בישיבת הממשלה השבועית בתייחסו לדיווחים לפיהם הבית הלבן דורש מנתניהו להפסיק את בנייתו של פרויקט מגורים בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים

"ירושלים המאוחדת היא בירת העם היהודי, הריבונות שלנו אינה ניתנת לערעור ותושבי ירושלים יכולים לרכוש דירות בכל חלקי העיר" - כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית. נתניהו התייחס לדיווחים לפיהם הבית הלבן הציג דרישה חדשה לממשלה - להפסיק את בנייתו של פרויקט מגורים בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים.

"אנחנו לא יכולים לקבל שליהודים לא תהיה זכות לחיות ולקנות בירושלים", הוסיף ראש הממשלה. "מה היה קורה אם יהודים לא היו יכולים לחיות בשכונות בניו יורק, פריז או רומא? איננו יכולים להסכים לגזירה כזו בירושלים".

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לנושא: "אלפי משפחות ערביות קונות בתים בשכונות בירושלים ומעולם לא שמעתי שום הערה בנידון מארה"ב או ממדינות אירופה", סיפר. "יהיה מוזר מאוד אם דווקא בישראל ודווקא בירושלים נפלה את היהודים לרעה".

גם השר אלי ישי אמר כי פניית ארצות הברית לישראל אינה סבירה. "אי אפשר לעצור הליך חוקי והאמריקנים מבינים את זה היטב", אמר. "אני מקווה שהם הבינו שאין להם מה לעשות".

ארה"ב לישראל: חדלו מהבנייה במזרח ירושלים

מחלוקת חדשה מסתמנת בין ארצות הברית לישראל, והפעם בגזרת ירושלים. "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" מדווחים הבוקר כי הבית הלבן הציג דרישה חדשה כלפי ממשל נתניהו - להפסיק את בנייה של פרויקט מגורים בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים.

על פי הדיווח, שגריר ישראל בוושינגטון מייקל אורן זומן לפגישה עם נציגי משרד החוץ שם נאמר לו מפורשות כי על ישראל לחדול מפעולות הבנייה במתחם מלון "שפארד" שבמזרח העיר.

שטח המלון המדובר נמצא בבעלותו של איש העסקים היהודי ארווין מוסקוביץ', שקיבל על ידי עיריית ירושלים היתרי בנייה במקום. על פי הערכות מתכנן מוסקוביץ' לבנות במקום עשרות יחידות דיור חדשות הממוקמות סמוך למבנים ממלכתיים וציבוריים.

בנייה פרטית

גם הממשל הבריטי הביע את התנגדותו לבנייה באתר ודרש להפסיק את הבנייה בכדי לא לפגוע במאזן הדמוגרפי העדין בעיר.

בתגובה הסביר אורן כי האחריות לבנייה בעיר שייכת לעיריית ירושלים ומדובר בבנייה פרטית שאושרה על ידי הגורמים המאושרים לכך. בנוסף הוא הזכיר כי בשנים האחרונות נרכשו יותר מ-200 דירות בשכונות היהודיות במערב העיר על ידי ערבים.

בהמשך למשבר בין שתי המדינות, נדחתה בפעם השנייה פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשליח האמריקני למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. על פי גורמים מדיניים הסיבה לכך היא חוסר הבנה בין הצדדים לגבי הבנייה בהתנחלויות.