הפלונטר בשידורי הספורט: HOT ו-yes חלוקות על התכנים

בכבלים מעדיפים את שידורי מכבי ת"א ביורוליג, בלוויין "מוכנים לשמוע" דווקא על שידור המשחק המרכזי מליגת העל בכדורגל ■ הרעיון הבסיסי היה לרכוש תכנים אטרקטיביים ובכך למנוע בריחה של צופים לחבילה הדיגיטלית

הבלאגן סביב רכישת זכויות השידור של ליגת העל בכדורגל לא נפתר גם בסוף השבוע. מתברר שהרעיון לרתום את חברות HOT ו-yes לשידור המשחק המרכזי הגיע למבוי סתום, בעקבות העובדה שחברות הכבלים והלוויין מעוניינות בסוג שונה של תכני ספורט.

הרעיון הבסיסי של חברות הכבלים והלוויין היה לרכוש תכנים אטרקטיביים ובכך למנוע התנתקות ובריחה של צופים לחבילה הדיגיטלית. בהקשר של שידורי הספורט, דובר על תכנים שישודרו בערוץ הספורט הפתוח (ספורט 5).

מי שהרימה את הכפפה היא חברת HOT, שנמצאת על סף סיכום על שידורי מכבי תל-אביב ביורוליג. חברת yes, שנכון לעכשיו נמצאת מחוץ לתמונה של שידורי הכדורסל (אבל צפויה להצטרף בסופו של דבר), לא שוללת את שידורי הכדורגל, ולפי גורמים במשא-ומתן "מוכנה לשמוע הצעות למשחק המרכזי של ליגת העל". אותו גורם מציין כי "נוצר מצב ש-HOT רוצים את שידורי הכדורסל, וב-yes מדברים על הכדורגל בכלל".

נכון לעכשיו, להתאחדות לכדורגל יש בעיה לנהל משא-ומתן על המשחק המרכזי עם חברת yes בלבד, מאחר שעל-פי תנאי המכרז, המשחק המרכזי חייב להיות פתוח לכלל האוכלוסייה. עניין בעייתי נוסף הוא המחיר שאותו דורשת ההתאחדות לכדורגל עבור המשחק המרכזי, שנכון לסוף השבוע עומד על כ-4 מיליון דולר.

אגב, המהלך של שידורי היורוליג והמשחק המרכזי בערוץ הספורט עשוי להיות פיתרון טוב עבור הערוץ גם מבחינה רגולטורית. מאחר שהשידורים המדוברים יהיו מחוייבים להיות בערוץ הבסיס - דבר שלא יסייע לערוץ הספורט בהבאת מנויים לערוצי הלייב - שוקלת מועצת הכבלים והלוויין לבצע הקלות רגולטוריות לערוץ הספורט ולאפשר לו להגדיל את כמות התכנים בערוצי הלייב.