פטרון קפיטל מתמודדת על השליטה בלידר השקעות

PATRON CAPITAL הינה קרן השקעות בינלאומית, המתמחה בהשקעה בחברות פיננסיות וחברות שירותים פיננסיים ■ הקרן תתמודד על השליטה בלידר עם דני ברק ועם צביקה בארינבוים

ביום חמישי האחרון פורסם ב"גלובס", כי דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון , מנסה להשתלט על החברה האם לידר השקעות, בצורה של הסדר חוב במסגרתו יזרים הון ללידר השקעות בתמורה להקצאת מניות ואג"ח. להצעה של ברק צורף גם מכתב כוונות מותנה של קרן השקעות, שמעוניינת אף היא להשתתף בהשקעה - קרן המנוף KCPS.

היום נודע, כי קרן ההשקעות PATRON CAPITAL הגישה למחזיקי האג"ח של לידר הצעה ראשונית להסדר, במסגרתו תרכוש את השליטה בלידר. הקרן הגישה את ההצעה באמצעות ניר אפשטין, בעל השליטה בחברת ההשקעות אפשטיין קפיטל, ולשעבר מנכ"ל ליהמן ברדרס בישראל.

PATRON CAPITAL הינה קרן בינלאומית, המתמחה בהשקעה בחברות פיננסיות וחברות שירותים פיננסיים, חברות בעלות נכסים ריאליים כגון נדל"ן, תשתיות וכדומה וכן בחברות אנרגיה וטכנולוגיה. הקרן מנהלת 1.7 מיליארד דולר. בעל השליטה בקרן הוא קית' ברסלאוור, שפעיל בארגוני צדקה ישראלים ויהודיים רבים.

נזכיר, כי לידר הודיעה בחודש שעבר כי מתנהלים מגעים בין נציגות מחזיקי האג"ח וצביקה בארינבוים, במטרה להגיע להסדר שבמסגרתו יזרים בארינבוים הון לחברה, כנגד הנפקת מניות שתקנה לו את השליטה בה. הצדדים לא הגיעו להסכמה.

על רקע שלל הדיווחים הנ"ל, בלידר השקעות פירסמו הודעה לבורסה, לפיה "בידי החברה מידע ראשוני בלבד בדבר התענינותם של קבוצות ההשקעה בהסדר, וכי אין בידיה מידע בדבר מהות ההסדר שהוצע על ידי קבוצות ההשקעה לנציגות, אם הוצע".