הפרסומת המדוברת ברשת השבוע: קמפיין "החומה" של סלקום

הפרסומת של סלקום אחראית השבוע לכ-87% מכלל השיחה על פרסומות ברשת - מספר שיא מאז עלה מדור הפרסומות המדוברות לאוויר ■ כ-60% מהתגובות על הקמפיין היו שליליות, ורק כ-25% מהן היו חיוביות

פרסומת "החומה" של סלקום היא הפרסומת המדוברות ביותר השבע ברשת, והיא אחראית לכ-87% מכלל השיחה על פרסומות ברשת. זהו מספר שיא מאז עלה מדור הפרסומות המדוברות לאוויר, ועד עתה לא היתה פרסומת שעוררה כאלה הדים רחבים. הרבה אחריה ממוקמות הפרסומות של מזגני טורנדו (4%), יופלה וטרה (2% כל-אחד) ואחרים.

השיחה על הפרסומת של סלקום התפרסה על זירות רבות, החל מזירות העוסקות באקטואליה ובפוליטיקה, דרך זירות העוסקות בתרבות וספרות ועד להורות הומו-לסבית. השיחה התקיימה בכל סוגי המדיה החברתית - בפורומים, בבלוגים, בטוקבקים, ברשתות חברתיות, בטוויטר ובאתרי שיתוף קבצים. בפייסבוק, למשל, נפתחה קבוצת התנגדות לפרסומת של סלקום, וליו-טיוב הועלו סרטוני טייק-אוף על הפרסומת.

הנגיעה בסוגייה הרגישה והטעונה של גדר ההפרדה מהמופיעה בפרסומת הולידה דיונים סוערים ברשת, כאשר בכל דיון על הפרסומת נכתבו בממוצע כ-30 פוסטים שונים - פי 3 מהממוצע לשיחות בכלל הרשת.

הקמפיין עורר מחלוקות בנושאים שונים ותגובות לכאן ולכאן. כ-60% מהתגובות על הקמפיין היו שליליות, כ-25% היו חיוביות, והיתר נייטרליות. יצויין כי מעבר לשיעור הגבוה של תגובות שליליות, עוצמת התגובות השליליות היתה גבוהה ביותר.

הטענה העיקרית כנגד הפרסומת היתה ההתעלמות הגורפת מהצד שמעבר לחומה. צרכנים רבים ראו בכך סימן לתופעה רחבה בחברה הישראלית, של התעלמות ממצוקותיהם של הפלסטינים שמעבר לגדר, בבחינת "רחוק מהעין רחוק מהלב".

11