בכלל פיננסים מורידים המלצה לשותפות הקידוח: "מגלמות את ההצלחה"

"שותפות הגז מגלמות ההצלחה - הסיכונים ברקע משנים את משוואת הסיכוי לטובת הסיכון", כותבת האנליסטית גל רייטר מכלל פיננסים - ומורידה את ההמלצה לישראמקו, דלק קידוחים ואבנר תוך העלאת מחיר יעד

בבית ההשקעות כלל פיננסים סבורים כי שותפות הגז כבר מגלמות את ההצלחה, ולפיכך מעלים מחיר יעד אך מורידים המלצה ליחידות ההשתתפות - כך נודע ל"גלובס". "הסיכונים ברקע משנים את משוואת הסיכוי לטובת הסיכון", כותבת האנליסטית גל רייטר מכלל פיננסים.

"לכאורה הכל טוב, וחלום הגז התממש", מציינת רייטר ומורידה את ההמלצה לשותפות הקידוח ישראמקו , דלק קדוחים ואבנר ומציינת מספר סיכונים; יעברו 3-5 שנים עד לזרימת הגז הטבעי, מחיר הגז הטבעי עשוי להיות נמוך מ-6 דולר במודל, תקציב הפיתוח יהיה גבוה מהערכות (רייטר מעריכה אותו ב-2.25 מיליארד דולר), וקצב הפקת הגז יהיה נמוך מהצפי - "בין אם בגלל תחרות, ובין אם בגלל התנהלות איטית של המדינה".

קצב הפקה נמוך שקול להארכת תזרים המזומנים מהפרוייקט ולפיכך בירידה בשוויו. זאת, חרף העובדה כי "אין ספק שהמאגר כלכלי", לדבריה. בנוסף, מעריכה רייטר כי קיים פוטנציאל לעלייה נוספת כתוצאה מרשיונות שלא נלקחו בחשבון - הסיכוי למציאת מאגרי גז משמעותיים נוספים מסביב למאגר 'תמר' (רשיונות 'אלון', 'רות' ו'רציו ').

ההמלצה ליחידות ההשתתפות של אבנר ירדה ל"תשואת-שוק" מ"תשואת-יתר", כנ"ל גם ביחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ואילו ישראמקו מומלצת בדרגה אחת גבוה יותר - "תשואת-יתר", לכשעצמה הורדת המלצה מ"קנייה". מחירי היעד הועלו ל-1.1 שקלים (12.3%), 6.41 שקלים (12.1%)ו-51 אגורות, בהתאמה (10.9%). בסוגריים - העליה לעומת מחיר היעד הקודם של יחידות ההשתתפות.

בחינה של מחירי היעד החדשים מגלה כי קיימת שונות רבה בין השותפות השונות, מבחינת הפרמייה שמחירי היעד החדשים מגלמים על שער הפתיחה, הבוקר (ב') בבורסה בתל-אביב: אם באבנר מגלם מחיר היעד החדש פרמיה של 12.6%, הרי שבישראמקו הגדילה רייטר לעשות והעניקה פרמיה של 41.7%. זאת, כאשר בדלק קידוחים הפרמיה היא בכלל שלילית - ומחיר היעד נמוך ב-2.8% משער הפתיחה.

רייטר מציינת את אבני הדרך המרכזיות למחצית השנייה של השנה: פרסות העתודות המוכחות, הצגת תוכנית פיתוח מאושרת הכוללת לוח זמנים ותקציב, חתימה על הסכם עוגן עם לקוח מהותי וגיוס מימון.