מכה לטופז: המחוזי הותיר את העיקול על חשבונו מחשש שיבריח את רכושו

ביהמ"ש דחה את בקשת דודו טופז לבטל את העיקול בסך 5 מיליון שקל שהוטל על חשבונו בבנק הפועלים לשם הבטחת תביעה שתוגש ע"י קשת ואבי ניר ■ דחה את טענת טופז לפיה בקשת העיקול הוגשה בשל יצר נקמה בלבד

הפסד לדודו טופז: בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשתו להורות על ביטול צו העיקול הזמני בסך של 5 מיליון שקל, שהוטל לפני כחודש על חשבונו בבנק הפועלים, להבטחת תביעה שתוגש על-ידי שידורי קשת והמנכ"ל אבי ניר.

השופט הרשם איתן אורנשטיין קבע כי קיים חשש כבד שטופז עלול להבריח את רכושו למרות שהוא מצוי במעצר, זאת בשל חשש שצפויות נגדו תביעות אזרחיות נוספות בהיקפים ניכרים מצד קורבנותיו האחרים.

טופז מואשם, בין היתר, בתקיפתו של ניר. קשת וניר עיקול 5 מיליון שקל מחשבונו, במעמד צד אחד, להבטחת תביעה שיגישו נגדו בגין נזקי הגוף של ניר והוצאות האבטחה של קשת.

בדיון בבקשת טופז לבטל את העיקול הציע הרשם פשרה, לפיה העיקול יומר בשיעבוד על דירתו של טופז בצפון תל-אביב. טופז הסכים תחילה לפשרה, אולם נסוג ממנה בה בהמשך בטענה כי ניר וקשת ניצלו את הסכמתו כדי להכפישו בתקשורת.

השופט אורנשטיין קבע היום (ב') כי ניר וקשת עמדו בהבאת ראיות מהימנות לכאורה לשיעור נזק של כ-5 מיליון שקל, ובכך שלנוכח התנהלותו של טופז בפרשה, אזי הוא לא יחשוש להעלים את רכושו. בנוסף ציין השופט כי לחובתו של טופז עמדה העובדה שלא חתם על תצהיר לפיו אין בכוונתו לנקוט בפעולות של הברחת נכסים.

לדברי השופט, טופז גם לא הצביע על כל נזק שייגרם לו כתוצאה מהשארת צו העיקול על כנו, ובנוסף טופז עצמו ציין כי הוא אדם אמיד ובעל נכסים, כך שהעיקול האמור אינו צפוי להכביד עליו.

השופט דחה את טענתו של טופז, לפיה בקשת העיקול הוגשה בחוסר תום-לב מובהק בשל יצר נקמה בלבד. הוא ציין כי קשת וניר עמדו בנטל הוכחת קיומן של ראיות מהימנות לכאורה לעילת התביעה ולנזקים הנטענים. (בש"א 12571/09).