סוף עידן: גאידמק ויתר סופית על בית"ר ירושלים

העביר את הקבוצה ללא תמורה ליו"ר איציק קורנפיין, שיחזיק בזכויות הניהול ויהיה הבעלים; איש העסקים גומא אגאייר יתמוך כספונסר בסכום של כ-2 מיליון דולר ולא ידרוש חלק בבעלות על המועדון

עשרה ימים אחרי שהודיע כי הוא מתכוון למצוא רוכש לבית"ר ירושלים, הודיע היום (ב') ארקדי גאידמק כי הוא מעביר את הקבוצה ללא תמורה ליו"ר איציק קורנפיין. משמעות המהלך היא שגאידמק מוותר על הבעלות במועדון והחל מהיום הוא מעביר את כל זכויות הניהול לידיו של קורנפיין.

כבר היום החל קורנפיין בהליכים לפתיחת חברה חדשה, שתחתיה תפעל בית"ר ירושלים, ובנוסף חשבון בנק נפרד מזה של גאידמק שאליו יוזרמו כל הכספים שייכנסו למועדון. בבית"ר אישרו היום ל"גלובס" כי איש העסקים גומא אגאייר הודיע כי יעביר כספים לחשבון החדש של הקבוצה, אבל בניגוד לפרסומים שונים הסכום צפוי להיות נמוך באופן משמעותי. "שמענו שהוא מתכוון להעביר סכום של ארבעה מיליון דולר, אבל אנחנו מעריכים שהסכום יהיה בקושי מחצית", אמר היום גורם בבית"ר. אגאייר התחייב בפני קורנפיין כי ישמש כספונסר בלבד ולא ידרוש חלק בבעלות על המועדון.

היום הגיע קורנפיין למשרדי המועדון והעביר לכל השחקנים בקבוצה את החוזים החדשים ובהם קיצוץ של 50% בשכר. השחקנים אמורים להחזיר את החוזים חתומים עד מחר, ובכך לקבל באופן מעשי את הסכמתם לקיצוץ. "אנחנו מעריכים ונערכים לכך שיהיה לפחות שחקן אחד או שניים שלא יסכימו לקיצוץ", אמר גורם בקבוצה.

השלב הבא יהיה שחרור של לפחות שלושה שחקנים שמחזיקים בחוזים כבדים. את אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן, למרות העלות הגבוהה של שכרם, מתכוונת בית"ר להשאיל בלבד כדי לא לאבד אותם לטווח הארוך.

בבית"ר אמרו שהוויתור של גאידמק על הקבוצה היה צעד אחרון שנועד כדי למנוע בכל מחיר הגעה לבית משפט ותחילתו של הליך פירוק או הקפאת הליכים. "ברגע שהחברה החדשה תוקם, נתחיל מיד בשיווק אגרסיבי של מנויים לעונה הבאה ולסגור עם ספונסרים במטרה להכניס כסף כמה שיותר מהר לקופה", אומר אותו גורם.

גוף אחד שצפוי להמשיך עם בית"ר גם בעונה הקרובה היא חברת אלדן, אם כי הסכום צפוי להיות נמוך באופן משמעותי לעומת העונה שעברה.