רנו ניסן תשקיע מאות מיליוני אירו ברכב החשמלי - אבל באירופה

הודיעה כי תקים מפעלים לסוללות בפורטוגל ובבריטניה לקראת תחילת ההשקה המתוכננת של הרכב החשמלי שלה בעוד כשנתיים

שנתיים לאחר ביקורו של קרלוס גוהן, נשיא רנו-ניסן בישראל, שבו הוגדרה ישראל הוגדרה בתור "פורצת דרך עולמית" בתחום הרכב החשמלי והאנרגיה הירוקה, הודיעה אתמול ניסן על כוונתה להשקיע מאות מיליוני אירו בתשתית לייצור רכיבים למכונית - אבל באירופה.

החברה הודיעה כי חתמה על הסכמים עם בריטניה ופורטוגל להקמת מפעלים לייצור סוללות ליתיום איון מתקדמות לרכב חשמלי. מפעל אחד יוקם בסנדרלנד בבריטניה, בסמוך למפעל ייצור הרכב של ניסן במדינה ואילו המפעל השני יוקם באתר, שטרם נקבע בפורטוגל. היקף ההשקעה בכל אחד מהמפעלים נאמד בכ-250 מיליון אירו והם צפויים ליצור מאות מקומות עבודה ישירים ועוד אלפי מקומות עבודה נלווים בשרשרת האספקה.

רנו ניסן רכב חשמלי

ממשלות בריטניה ופורטוגל סיכמו עם ניסן על מתן תמריצים ממשלתיים להקמת המפעלים, שצפויים לייצר כ-60 אלף סוללות ליתיום בשנה כל אחד. גורדון בראון, ר"מ בריטניה, אמר כי המפעל צפוי ליצור מסביבו "אזור תעסוקה ירוק" ולמשוך חברות בין לאומיות נוספות להשקיע בבריטניה. ניסן וממשלת בריטניה סיכמו גם על אפשרות לשלב את ניסן בפרויקט פרישת הרכב החשמלי שמתכננת המדינה.

בפורטוגל נחשפה במקביל גם תחנת הטעינה העתידית לרכב חשמלי, שפיתחה ניסן. הממשלה הפורטוגזית מתכננת לפרוש בשנתיים הקרובות במדינה כ-1300 תחנות טעינה וכבר חתמה לשם כך על הסכמים עם 25 ערים.

ניסן צפויה לחשוף את המכונית החשמלית הראשונה שלה ביפן בתחילת אוגוסט. זו תהיה מכונית מתכנון חדש לגמרי, עם יכולת הסעה של עד 5 נוסעים וטווח נסיעה של עד 160 קילומטרים בין טעינות. הרכב יצויד בסוללה קבועה ולא יתמוך בשיטת "החלפת הסוללות המהירה" שפיתחה "בטר פלייס". ככל הידוע הוא צפוי לעלות בארצות הברית, שבה ישווק כבר בשנה הבאה, כ-30 אלף דולר, שמתוכם כ-10,000 עד 12 אלף דולר הם מחיר הסוללה לבדה. באירופה תשווק המכונית של ניסן באביב 2011. יצוין כי שתי העסקאות נחתמו עצמאית על ידי רנו ניסן, ללא שיתוף "בטר פלייס".