סקר: שופרסל נתפסת כרשת הזולה ביותר מבין רשתות המזון

על-פי סקר של מכון שילוב Millward Brown שנערך עבור "גלובס", רמי לוי היא הרשת הפופולרית ביותר באזור ירושלים, ואילו שופרסל היא הרשת הפופולרית ביותר בצפון ובדרום

רשת שופרסל נתפסת כרשת הזולה ביותר - כך עולה מסקר שערך מכון שילוב Millward Brown עבור "גלובס" בקרב מדגם מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

21% ממשתתפי הסקר ציינו את שופרסל כרשת הזולה ביותר, 13% ציינו את רשת רמי לוי שיווק השקמה, 12% את רשת מגה (השייכת לרבוע כחול ), 5% את רשת "יש" (השייכת לשופרסל) ו-6% את רשת חצי חינם. 17% ממשתתפי הסקר לא נקבו בשם של רשת כלשהי.

החשיפה של קרבות המחיר

הממצאים נבדקו בשאלה בלתי נעזרת ומשקפים תפיסה תדמיתית של הרשתות המושפעת מהחשיפה התקשורתית של כל רשת ואופייה, מקמפיינים פרסומיים ועוד. כך, למשל, נראה כי קרבות המחירים שהביאו את רשת רמי לוי שיווק השקמה לחשיפת שיא, תרמו לתפיסה התדמיתית של הרשת כרשת זולה, וזאת למרות פריסתה המצומצמת יחסית בהשוואה לרשתות הגדולות.

רשת "יש", הפועלת במרכזי אוכלוסייה חרדים ובקרב אוכלוסייה חלשה, נתפסת כזולה ככל שההכנסה נמוכה יותר. לעומת זאת, הרשתות רמי לוי, מגה וחצי חינם נתפסות כזולות יותר ככל שההכנסה גבוהה יותר.

רשת שופרסל היא המובילה מבחינת שיעור הקונים בה (28%), בכל רמות ההכנסה. השנייה בדירוג היא מגה (15%). שיעור הקונים בקרב הרשתות מגה וחצי חינם עולה ככל שרמת ההכנסה עולה, ואילו שיעור הקונים ברשת "יש" יורד ככל שרמת ההכנסה עולה.

רשת רמי לוי שיווק השקמה היא הרשת הפופולרית ביותר באזור ירושלים, ואילו רשת שופרסל היא הפופולרית ביותר בקרב נשאלים בצפון ובדרום.

11