החינוכית רוצה להיכנס לחבילה הדיגיטלית במקום ערוץ 33

מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית: "אם לרשות השידור יש בעיות תקציביות שלא מאפשרות לה לשלם על חלקם של ערוצים 1 ו-33 במערך הדיגיטלי - שתוציא משם את ערוץ 33 שיש בו רק שידורים חוזרים, ערוץ ללא זהות והגדרה"

"אם לרשות השידור יש בעיות תקציביות כל-כך קשות, שלא מאפשרות לה לשלם עבור חלקם של ערוצים 1 ו-33 במערך הדיגיטלי, שתוציא משם את ערוץ 33 שיש בו רק שידורים חוזרים, ערוץ ללא זהות וללא הגדרה, זאת עד שתחליט מה היא עושה איתו" - כך אומרת יפה ויגודסקי, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, שנאבקת במטרה להיכנס לחבילת הערוצים הדיגיטלית, ששמה החדש הוא "עידן".

שלשום (ב') התכנסה ועדת הכלכלה במטרה לדון בנושא המערך הדיגיטלי. במהלך הדיון נקבע כי המערך יעלה לשידור ב-2 באוגוסט, אך נציג של רשות השידור הבהיר כי הרשות טרם העבירה את חלקה הכספי היחסי במערך הדיגיטלי, זאת מאחר שהחינוכית - אשר לה 8 שעות שידור ביום בערוץ 1 - לא הסכימה לחלוק עם הרשות בהוצאה על התשלום למערך הדיגיטלי.

ויגודסקי מציינת כי לא נעשתה אליה כל פנייה שכזו, אולם ממילא אין בכוונתה לחלוק עם רשות השידור את הוצאותיו של הערוץ הראשון של המערך, הוצאות שנאמדות בכ-5 מיליון שקל עבור כל ערוץ שנכנס לחבילה.

"אם לרשות בעיות תקציביות כל-כך קשות, והיא לא יכולה לשלם מה שהיא צריכה כדי להיכנס למערך הדיגיטלי - שתיקח את ערוץ 1 ותממן אותו. היא יכולה להוציא את הערוץ שיש בו רק שידורים חוזרים, זאת לטובת ערוץ 23 עם תוכניות ברמה גבוה שמספקת צרכים. שפשוט תפנה את 33 מ-5 הערוצים", אומרת ויגודסקי.

מנכ"לית החינוכית הוסיפה כי "אם אומרים שיש מקום רק ל-5 ערוצים במערך הדיגיטלי, אז למה שערוץ שלא הוגדר ושאין בו כלום ייכנס? זאת במקום ערוץ מוגדר, שמעבר לזה שהפקנו ב-2008 פי 2 בהיקף תקציבים מערוץ 1 - אנו גם מספקים את הצרכים של מערכת החינוך".

הפרטיות תשמר

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, אמר בתגובה: "מעבר להיבט הפורמלי של החלטת הממשלה לצרף את ערוץ 33 לחבילה הדיגיטלית, רשות השידור לא מתכוונת לסבסד את הטלוויזיה החינוכית, כפי שהיא לא מסבסדת את התשלומים עבור השימוש במשדרים ודמי אגרת תדרים.

"אני מציע שמנהלת הטלוויזיה החינוכית תתמקד בדאגה למצבם של הערוצים החינוכיים, ולא תיתן ציונים לערוצים אחרים. אני לא בטוח ששיעורי הצפייה של החינוכית עולה על אלה של ערוץ 33, הכולל את שידורי הטלוויזיה בערבית הפונים ל-20% מאוכלוסיית המדינה", אמר שקלאר.

כזכור, ויגודסקי מנהלת מאבק עיקש וממושך להיכנס עם ערוץ הבית של החינוכית, ערוץ 23, לחבילה הדיגיטלית.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", החבילה הדיגיטלית - הכוללת את ערוצים 1, 2, 10, 99 ו-33 - מותגה תחת השם "עידן - ערוצים ישראלים דיגיטליים נגישים". המערך מאפשר צפייה ב-5 הערוצים ללא תלות בכבלים ובלוויין, זאת באמצעות רכישת של ממיר בעלות חד-פעמית של כ-400 שקל. מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה שמרכזת את כל פרויקט המערך הדיגיטלי, מעריך כי בסופו של תהליך כ-250 אלף משקי-בית יתחברו ל"עידן".

בתוך כך, ברשות השנייה אומרים היום (ד') כי הספקים שימכרו לצרכנים את הממיר הדיגיטלי החדש לא יהיו מחוייבים למסור את פרטי הקונה לרשות השידור לצורך אגרת השידור, כמו ברכישת מכשיר טלוויזיה. לדברי הגורמים, היה בעבר ניסיון מצד רשות השידור להכניס סעיף כזה להסכם ה-DTT, אולם הוא נגנז.