הסנאט החליט להפסיק את ייצור מטוס ה-F-22, ושווי היצרנית לוקהיד מרטין נחתך ב-2.5 מיליארד ד'

רבות דובר במשבר האחרון על-כך שהקיצוץ בתקציבי הביטחון של הממשלות עלול לפגוע בחברות הביטחוניות. אמש הרגישה זאת חברת לוקהיד מרטין (סימול: LMT) האמריקנית על בשרה, כשהסנאט החליט על הפסקת ייצורו של מטוס הקרב העתידי F-22, שנמצא בייצור החברה כבר ארבע שנים.

במסגרת הקיצוץ שנתבקש משרד ההגנה האמריקני לבצע בתקציבו, ובתקופה של מלחמות אזוריות, הגיעו במשרד להחלטה כין אין צורך במטוסים נוספים מסוג זה. עלות כל מטוס עומדת על 350 מיליון דולר, ובעקבות הפסקת ייצורו צפוי הפנטגון לחסוך 65 מיליארד דולר.

עד עתה בנתה היצרנית, לוקהיד מרטין, 187 מטוסים מסוג זה - פחות מחצי הכמות שתוכננה, וכעת הותר לה לייצר עוד שבעה מטוסים נוספים בלבד. תגובת המניה להחלטת הסנאט הייתה מיידית, והיא צנחה ב-8.5%, תוך שהחברה מאבדת משוויה 2.5 מיליארד דולר.

למרות ביטול הפרויקט, ב-JP מורגן בחרו דווקא להעלות את המלצתם למניית לוקהיד מרטין, מ"נייטרלי" ל"משקל יתר". בבית ההשקעות סבורים שהירידה במחירה מספקת הזדמנות כניסה נוחה למניה, והזכירו גם שלוקהיד היא הקבלן הגדול ביותר בפרויקט ייצור המטוס העתידי F-35 - הפרויקט הביטחוני הגדול ביותר בהסטוריה של משרד הביטחון האמריקני, אשר צפוי להגדיל את הכנסות החברה בצורה משמעותית.