מלאנוקס צופה גידול של 14% בהכנסות הרבעון השלישי

דיווחה על ירידה של כ-11% בהכנסות לכ-25.2 מיליון דולר - יותר מתחזיות החברה והצפי בשוק ■ בשורה התחתונה הרוויחה 1.75 מיליון דולר, או כ-4.6 מיליון שקל שהם 13 סנט למניה Non-GAAP - זאת לעומת הצפי בוול סטריט ל-11 סנט למניה

משבר או יציאה מהמשבר, במלאנוקס נראה כי המיתון נגמר. החברה, שפרסמה הלילה את דוחותיה לרבעון השני של 2009, מדווחת על גידול בהכנסות לעומת הרבעון הקודם, עדות לשיפור בביקושים בשוק וחזרה לצמיחה, לאחר שני רבעונים רצופים בהם רשמה החברה ירידה בהכנסות, מה שלא קרה מתחילת 2006.

מלאנוקס, שמפתחת שבבים, כרטיסים ומערכות לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב ארגוניים, סגרה את הרבעון השני עם הכנסות של כ-25.2 מיליון דולר, ירידה של כ-11% לעומת הרבעון השני של 2008 וגידול של כ-11% לעומת הרבעון הראשון של השנה. מבחינת ציפיות השוק, נהנתה מלאנוקס גם הפעם מהשמרנות שעוטפת את הראות שלה קדימה. החברה העריכה כי תמכור הרבעון בין 24-24.5 מיליון דולר, וציפיות האנליסטים היו בהתאם, עם ממוצע של 24.4 מיליון דולר.

"הסיפור" של הרבעון היה האימוץ המהיר של הלקוחות לשימוש במוצרים המתקדמים של החברה. מלאנוקס מפרטת בהודעה כי במסגרת הרבעון היה גידול משמעותי במכירות של פתרונות לתקשורת במהירות של עד 40Gb לשניה, המבוססים על טכנולוגיית האינפיניבנד והיוו כ-56% מכלל המכירות ברבעון השני, לעומת כ-34% בלבד ברבעון הראשון. החברה תולה את המעבר למכירות המוצרים החדשים גם כסיבה לרווחיות הגולמית הגבוהה - יחסית לציפיות - של 74.1% מהמכירות, נמוך יחסית לרבעון הקודם והמקביל, אולם גבוה משמעותית לעומת הצפי.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 1.75 מיליון דולר, או 5 סנט למניה (GAAP). בנטרול רישום מניות לעובדים כהוצאה וכן הוצאות חד-פעמיות אחרות, הסתכם הרווח בכ-4.6 מיליון דולר, או 13 סנט למניה. זאת, לעומת הצפי בוול סטריט ל-11 סנט למניה ברבעון השני. מאזן החברה נראה מוכן לימי המיתון, עם כ-193 מיליון דולר במזומן והשקעות לטווח קצר וללא חובות.

בהסתכלות קדימה, בחברה צופים מכירות של 28.5-29 מיליון דולר ברבעון השלישי, מה שמשקף גידול של 14% לעומת הרבעון הנוכחי וכמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. "הראות שלנו משתפרת", מסרה החברה באופטימיות. כמו כן מעריכה מלאנוקס כי הרווחיות הגולמית שלה תנוע בין 72%-73% ברבעון הנוכחי. התחזית קדימה גבוהה יחסית לציפיות של האנלסיטים שהעריכו בממוצע הכנסות של כ-26 מיליון דולר עם רווח של 15 סנט למניה.