עבור משווקים רבים, מדד Net Promoter Score הוא מדד קל להבנה ופשוט לאומדן החוסן העסקי, והוא משמש בכל התחומים - החל משירות לקוחות וכלה בשאלות משקיעים.
כעת מתעוררת השאלה האם ניתן ליישם מדד זהה לגבי המדיה החברתית.
יש הטוענים כי ניתן ליצור מדד דומה עבור חלק מאמצעי המדיה החברתית, ולבנות מדד זה על דגם NP, שבו נשאלת שאלה אחת ויחידה: "מהם הסיכויים שהיית ממליץ על החברה שלנו לידיד או לעמית"? כדי לקבל את החישוב, נכו את מספר המשיבים שה"סיכויים גבוהים", כלומר מספר המקדמים, ממספר ה"אין סיכוי", או המזלזלים.
חברת יחסי הציבור רייזורפיש אנד אוגילבי בודקת בימים אלה כלים חדשים לאומדן המדיה החברתית. כלים אלה דומים ל-NP בכך שהם פתוחים, ציבוריים וקלים לשכפול, ומטרתם היא להפוך לקנה-מידה - אם לא של שביעות-רצון הלקוח, אז של שיחת הלקוח. אומרים אפילו כי טוויטר מתלהבת מיישום עקרונות NPS למודל העסקים העתידי שלה, למרות שהחברה לא נענתה לבקשות להגיב בנושא.
"NPS הוא תוצאה של אספקת חוויה צרכנית חיובית", אמרה דבורה איסטמן, מנהלת שיווק ראשית בסטמטריקס, שהקימה את NPS יחד עם ביין ושות' ופרדריק רייכהלד. "מעולם לא ניהלנו משא-ומתן עם טוויטר, אבל זה עשוי להיות דיון מעניין לראות אם יש דרכים להשתמש בבסיס המשתמשים הגדול שלהם כדי לחבר NPS על המותגים השונים המוזכרים בשיחות בטוויטר".
ייתכן כי הדבר הקרוב ביותר ל-NPS מבוסס מדיה חברתית הוא משהו שרייזורפיש מתכננת להשיק בשם מדד SIM (social influence marketing), מדד השיווק באמצעות השפעה חברתית.
רייזורפיש מקווה כי ה-SIM יהפוך למדד מוביל כמו NPS. מדובר בהשתקפות של נתח המותג בסך שיחות הצרכנים המקוונות, והדרגה שבה אוהבים או לא אוהבים הצרכנים את המוצר כשהם מדברים עליו.
"כל אזכור של המותג - כל עוד הוא לא שלילי - ישמש לצורך מודעות מותג באינטרנט בגלל שברגע שהאזכור שם - הוא נשאר שם", אמר שיב סינג, סגן נשיא לענייני מדיה חברתית גלובלית ברייזורפיש.
לדבריו, הארכיון הדיגיטלי הנצחי הוא גורם שאינו משתקף ברבים ממדדי המותג המסורתיים. רייזורפיש כבר חישבה את הנתונים עבור מספר משווקות. בתחום הרכב מובילה פורד עם 31, ואחריה מופיעות הונדה עם 30, טויוטה עם 18, ניסאן עם 15 וג'נרל מוטורס עם 5.
רייזורפיש שיתפה פעולה עם TNS/Cymfony בלכידת תכני מדיה חברתית והלוך הרוחות באינטרנט לגבי המותג: השיחות החיוביות והניטרליות מינוס השיחות השליליות, חלקי סך השיחות על המותג. לאחר מכן מחלקים את הנתון בהלך הרוחות הכללי לגבי התעשיה ומקבלים את דירוג SIM.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.