בוימלגרין הגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח: יחזיקו 30% מהחברה

בתמורה יוותרו על חוב של 140 מיליון שקל ■ בתרחישים מסוימים של אי עמידה באבני דרך בהחזר החוב עשויים בעלי האג"ח להגיע ל-70% מהחברה ■ ימנו דירקטור מטעמם בדירקטוריון

אחרי חודשים של משא ומתן הצליחו מחזיקי האג"ח ובוימלגרין קפיטל שבשליטת שעיה בוימלגרין להגיע להסדר חוב. כך נודע ל"גלובס". בעלי האג"ח יוותרו על חוב של 140 מיליון שקל ובתמורה יקבלו מיידית 30% ממניות החברה. שעיה בוימלגרין יישאר עם השליטה בחברה, אך יאלץ לוותר על הלוואות בעלים ואג"ח שרכש בהיקף כולל של כ-320 מיליון שקל והן יהפכו להון מניות.

בתרחישים מסוימים עשויים בעלי האג"ח להגיע אף להגיע ל-70% ממניות החברה ובהסכם נקבעו אבני דרך לעמידה בהחזר החוב. ההסכם כפוף לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של בוימלגרין קפיטל, הצבעה של כל מחזיקי האג"ח וכן אישור של בית המשפט בהתאם לסעיף 350 לחוק החברות.

היקף החוב של החברה כלפי מחזיקי האג"ח עומד על 360 מיליון שקל וההסדר הוא לכל הסדרות.

במסגרת ההסדר יוחלפו סדרות האג"ח בשתי אגרות חוב חדשות: האחת בהיקף של 150 מיליון שקל בריבית 7.5% כשהפירעון יהיה ב-5 תשלומים שנתיים וסדרת האג"ח השניה בהיקף של 70 מיליון שקל (אג"ח נומינלי) כשהפירעון יהיה ב-2024.

כמו כן יקבלו מחזיקי האג"ח שעבוד נוסף על נכסים פרטיים של שעיה בוימלגרין בארה"ב, שיבטיחו את החוב לתקופה של 5 שנים, לתרחיש שבו נשאר עודף מנכסים אלה במקרה שבנק מזרחי-טפחות יפעל למימושם.

כמו כן כולל הסכם מגבלות על עסקאות בעלי שליטה, מינוי דירקטור מטעם מחזיקי האג"ח בדירקטוריון של בוימלגרין קפיטל והגבלות נוספות.

הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח מצטרף להסדר החוב שנחתם בתחילת החודש עם בנק מזרחי-טפחות הנושה הגדול ביותר של הקבוצה עם חוב של 680 מיליון שקל.

על פי תנאי ההסדר החוב חולק ל-3 הלוואות שונות: הראשונה בסך של 326 מיליון שקל תפרע בתשלום אחד בעוד 5 שנים והריבית תשולם לאחר שנתיים, הלוואה שניה בסך 326 מיליון שקל ניתנה ל-10 שנים וגם היא כוללת תקופת גרייס על הריבית לשנתיים ועל הקרן ל-3 שנים. ההלוואה השלישית קטנה יחסית, בהיקף של 26 מיליון שקל, הקרן בגינה תשולם בעוד 5 שנים ועל הריבית יש תקופת גרייס של 9 חודשים. הריבית על ההלוואות תיוותר ללא שינוי בגובה של 7.2% צמוד מדד.

סך הערבויות של בוימלגרין לבנק יסתכמו ב-50 מיליון דולר ערבות אישית בתוספת בטחונות נוספים ושעבודים על נכסים בארצות הברית בשווי של עד 38 מיליון דולר .

[לאתר האג"ח]