3 שנים לאחר המלחמה: חיזבאללה נערך לעימות הבא

160 הכפרים השיעים הנמצאים בדרום לבנון הפכו למעשה למאחזים של חיזבאללה ■ גם בן לאדן מסייע לנסראללה ומדגיש: זוהי מלחמת קודש לשחרור פלסטין כולה, מהנהר ועד הים" ■ והאו"ם? לו אין ממש מה לעשות

התכנסותה של מועצת הביטחון של האו"ם אתמול (ו') והודעתה כי השקט בגבול הצפון מאוד שברירי, מהווה למעשה הודעה פומבית של מה שכבר ידוע מיום סיום הלחימה. האו"ם ב-3 האחרונות לא ממש ממלא את תפקידו, וכל הדוחות הקודמים שהוא הגיש בדבר הנעשה בכפרים לאורך השנים, מאז המלחמה, כללו את האמירה שפשוט אין לארגון מושג מה קורה שם.

אין לו מושג משום שאנשיו לא נכנסים לשם - גם בשל העובדה שהם מפחדים, וגם בגלל שאין להם מספיק יכולת לאכוף את הנעשה. התוצאה היא ש-160 הכפרים הנמצאים בדרום לבנון הפכו להיות מאחזים של חיזבאללה. מראות הדגלים והכרזות של הארגון כבר שבו ממזמן לאזור הגבול, ובצה"ל מתירים לפרסם תמונות של מזל"ט המתעדות חבורת בכירים של חיזבאללה, שמגיעה לפינה באזור הגבול ונכנסים מספר פעמים למנהרה תת קרקעית.

דרום לבנון הפכה להיות מחילה אחת גדולה של חיזבאללה. מרבית הכפרים פשוט הפכו למאחזים, ומתחת לבתים נבנו עשרות מנהרות שמובילות לכל כיוון. גם במלחמת לבנון השנייה אמנם הייתה כזו פעילות, אך לא בסדר גודל שכזה. אם יש זירה שמדאיגה את ישראל, למעט איראן בזירה הגרעינית - היא לבנון. צה"ל מקדיש לעניין הזה יותר ויותר דיונים והתלבטויות, וממשיך לעקוב.

גם אל-קעידה בקלחת

אמש (ו') פורסמה בערוץ 2 קלטת חדשה של ארגון אל-קעידה, בה מתועדת יחידת ייצור הרקטות המיוחדת, שהוכשרה והתאמנה באפגניסטן ופקיסטן - וכעת הצליחה גם להסתנן ללבנון. בסרטון, שולחים פעילי הארגון מסר חד וברור לישראל: "אתם, היהודים, לא הייתם פה - ועכשיו אתם חיים על זמן שאול למרות הערמומיות שלכם".

בסרט נחשפים השלבים בהם עברו פעילי הארגון, עד שהגיעו לשדות החקלאיים בדרום לבנון, ממש בסמוך לגבול עם ישראל. החולייה ששיגר ראש הארגון בעצמו, אוסמה בן לאדן, בחרה להציב עשרות טילים מסוגים שונים באזורי הפרדסים ומטעי הבננות.

"לא נכבד את ההסכמים הבינלאומיים שמכירים ביישות הציונית על אדמת פלסטין", אומר בן לאדן עצמו בהקלטה. "זוהי מלחמת קודש לשחרור פלסטין כולה, מהנהר ועד הים, בעזרת אללה, והיא מתנהלת בשיתוף פעולה עם הלוחמים שנמצאים שם".

כאשר סיימו פעיליו של בן לאדן לכוון את הטילים לעבר הגבול הישראלי, הם התקינו להם מנגנוני השהיה שהכינו מראש. לפני שעזבו את המקום, הם דאגו לצלם את האנטנות השייכות לצה"ל, רק כדי להדגיש את הקרבה הגיאוגרפית אל היעד.