מיזם ישראלי: רשימות קשר מקוונות בבתי-הספר

היזם גדעון הולנדר: "מדובר במערכת שמאפשרת לנהל באופן נוח ויעיל רשימות קשר, ומעודדת תקשורת אלקטרונית בבתי-ספר, מוסדות חינוך ומוסדות קהילתיים"

ישראל מדורגת במקומות הראשונים בעולם, בכל הנוגע ליחס שבין כמות המחשבים לבני אדם, אולם הפער הדיגיטלי, שמתייחס להבדלים שברמת הנגישות לטכנולוגיות בין קבוצות באוכלוסייה, עדיין גדול. על התפר הזה הקים היזם גדעון הולנדר (שהקים וניהל את חברת ג'קדה שנסחרת בנאסד"ק) את ShareContactList, מיזם מלכ"רי, שמטרתו לעודד ולשלב טכנולוגיות במערכת החינוך בישראל. המיזם החדש הושק בשבוע שעבר.

"מדובר במערכת שמאפשרת לנהל באופן נוח ויעיל רשימות קשר, ומעודדת תקשורת אלקטרונית בבתי-ספר, מוסדות חינוך ומוסדות קהילתיים", אומר הולנדר ל"גלובס".

הולנדר לא מוכן לחשוף את סכום ההשקעה שלו בפרויקט, אך הערכות הן כי הוא השקיע כ-100 אלף דולר.

באמצעות המיזם יכולים משתמשי המערכת (מורים, הורים וילדים) לראות במרוכז רשימות קשר ממקורות שונים, בהתאם להרשאות, וכן להקים רשימות ולשתפם עם אחרים. כל משתמש יכול לשלוח הודעות דואר אלקטרוני או הודעת טקסט (SMS) לרשימות אנשי הקשר בחתך כלשהו, והשירות מוצע בחינם. הגישה למערכת היא דרך דפדפן האינטרנט או באמצעות הסלולר, תוך שמירה על אבטחת מידע רגיש.

המערכת הוטמעה כפיילוט ראשוני במספר בתי-ספר בהוד-השרון, וכיום היא כבר פועלת בכ-20 בתי-ספר בארץ, כאשר גם עיריות ומועצות מקומית מביעות עניין.

"אנו עדים לשונות הקיימת בין בתי-הספר השונים בתהליך המעבר לתקשורת אלקטרונית", אומר הולנדר, "יש בתי-ספר שכבר החלו בתהליך אך היו חסרים את הכלים ליישומו, ויש בתי-ספר שנמצאים רק בראשית התהליך. בשני המקרים המערכת מתקבלת בהתלהבות הן על-ידי הנהלת בית הספר והן על-ידי ההורים".

* האם מדובר בפרויקט פילנטרופי בלבד?

הולנדר: "השירותים העיקריים המסופקים באמצעות המערכת ניתנים ללא עלות ולכל דורש, אבל שירותים מסויימים, כגון משלוח הודעות SMS, יינתנו בשלב מאוחר יותר תמורת תשלום. המטרה היא פילנטרופית אבל גם זה מצריך מימון. אנחנו רוצים בעוד 5 שנים להגיע למצב מאוזן, ובעתיד נשלב פרסומות".

יש לציין כי מדובר במיזם פרטי, שלא קשור למשרד החינוך או גוף ממסדי אחר.