התחייבויות חברת האחזקות של עזריאלי: 8.4 מיליארד שקל

כך עולה מדו"חות 2008 של קנית, דרכה מנהל עזריאלי את מרבית פעילותו ■ עזריאלי מתכנן להנפיק את קנית בקרוב בבורסה ■ לאשראי הגדול של קבוצת עזריאלי יש מחיר כבד בדמות הוצאות מימון של 673 מיליון שקל

ההתחייבויות של חברת קנית ניהול השקעות, המרכזת את מרבית הפעילויות של דוד עזריאלי, מסתכמות בכ-8.4 מיליארד שקל. כך עולה מדו"חות החברה - אותה מתכנן עזריאלי להנפיק בקרוב בבורסה - המסכמים את פעילותה לשנת 2008.

מהנתונים עולה עוד כי היקף ההתחייבויות השוטפות של החברה מגיע ל-2.3 מיליארד שקל, והיקף ההתחייבויות לזמן ארוך עומד על 6.1 מיליארד שקל. לאשראי הגדול של קבוצת עזריאלי יש מחיר כבד בדמות הוצאות מימון גבוהות של 673 מיליון שקל.

הוצאות המימון הללו, יחד עם הוצאות אחרות, העבירו את קנית ניהול השקעות להפסד כבד של 120 מיליון שקל בשנת 2008, אך סעיף חשבונאי של "התאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה" בהיקף של 748 מיליון שקל, הביא לכך שבסופו של דבר רשמה החברה רווח של 626 מיליון שקל בשורה התחתונה.

לקנית ניהול השקעות, הנמצאת בשליטת דוד עזריאלי ובני משפתחתו, מספר אחזקות, הכוללות: 4.8% ממניות בנק לאומי, 61% מגרנית הכרמל ו-20% מלאומי קארד. בנוסף מחזיקה החברה ב-10 קניונים בישראל.