למה צוללת מתחרתה של easyjet בבורסה בדבלין?

חברת ריינאייר פרסמה אזהרת רווח - העריכה כי תרוויח ברבעון השני 20% פחות ממכירת כרטיסי טיסה - המניה מאבדת 10% ■ רווחי החברה זינקו ב-550% ברבעון הראשון ל-136.5 מיליון ליש"ט הודות לירידה במחירי הדלק

חברת טיסות השכר האירית, ריינאייר , המתחרה של easyjet הנכנסת לשוק הישראלי, מאבדת גובה לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח. המניה יורדת ב-10% בבורסת דבלין, אירלנד.

ריינאייר העריכה כי תרוויח ברבעון השני 20% פחות ממכירת כרטיסי טיסה. החברה חתמה היום על עסקה למימון רכישת מטוסים ב-1.5 מיליארד דולר. רווחי החברה זינקו ב-550% ברבעון הראשון ל-136.5 מיליון ליש"ט הודות לירידה במחירי הדלק.

עם זאת, האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה להורדת מחירי הכרטיסים ולהגדלת נפח הטיסות צפוי לפגוע באופן משמעותי בתחזיות הרווח השנתיות. רווחי שנת 2009 צפויים להיות בחלק התחתון של התחזית לרווח של בין 200 ל- 300 מיליון ליש"ט שפורסמה מוקדם יותר השנה.

חברת טיסות השכר האירית הודיעה כי הפחיתה את מחירי הכרטיסים ב-13% בממוצע ברבעון הראשון, מה שהוביל לעלייה של 11% במספר הלקוחות ל-16.6 מיליון נוסעים. ריינאייר צפויה להטיס השנה 67 מיליון נוספים - יותר מכל חברת טיסה אירופאית אחרת.

הורדת המחירים האגרסיבית של הכרטיסית פגעה בתשואה, או ברווח של ריינאייר על כל מקום בטיסות שהיא מוכרת. החברה מקווה שהעליות הצפויות במניית החברה ייכסו על הירידה קצרת הטווח ברווחים.