תפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה הוצע לגיל סמסונוב

סמסונוב, מבעלי משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, שימש בעבר כיועצו של בנימין נתניהו ומקורב לשר התקשורת משה כחלון ■ בין המועמדים לחברי המועצה: יוסי אליטוב, יעקב שחם, שי בזק, אביהו מדינה ואמנון לורד

תפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה הוצע לפרסומאי גיל סמסונוב, מבעלי משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב - כך נודע ל"גלובס". כיום ממלאת את התפקיד נורית דאבוש, שתסיים את תפקידה בסוף אוגוסט לאחר קדנציה של 3 שנים.

סמסונוב הוא בעל עבר עשיר בתחום התקשורת, ושימש בעבר יו"ר רשות השידור. כמו כן, סמסונוב עמד לפני 7 שנים בראש הוועדה שהמליצה על הקמת "ברית המועצות", שתהפוך למעשה את מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה לגוף אחד. בנוסף הוא היה חבר בוועדת בינור - הוועדה שהממשלה מינתה לצורך בדיקת השידור הציבורי.

קשרים פוליטיים

מה שבוודאי לא מזיק לסמסונוב הוא עברו כיועץ של בנימין נתניהו ומקורב בעבר ובהווה לשר התקשורת, משה כחלון. בענף הפרסום מודעים לקשרים אלה, וכשיש צורך בסוג של תקשורת מול הרשויות בנושאים החשובים לענף הפרסום (כמו נושא העמלות) - יהיו אלה בדרך כלל סמסונוב או ראובן אדלר שייקראו לדגל ויתבקשו לסייע בפעילות. כך, למשל, היה זה סמסונוב שפעל כמעט לבדו מול משרד האוצר בניסיון שהצליח לבסוף להוציא את נושא עמלות היתר מחוק ההסדרים השנה.

עם זאת, למרות הרקע הציבורי והפוליטי שלו העדיף סמסונוב בשנים האחרונות להתמקד בעבודתו כפרסומאי ולקדם את המשרד בו הוא שותף - גליקמן-נטלר-סמסונוב, שב-3 השנים האחרונות רשם גידול במחזור וקיבע את מעמדו בעשירייה הראשונה של משרדי הפרסום.

סמסונוב אישר כי נעשתה אליו פנייה בנושא, ואמר בתגובה: "זה תפקיד מאוד מרכזי וחשוב בעיצוב התרבות הישראלית, אבל המשרד (גליקמן-נטלר-סמסונוב - ע.ב.ל) נמצא בתנופה גדולה, וחשוב לי להיות שותף לעשייה".

בתוך כך, מסתמן ההרכב החדש של מועצת הרשות השנייה: בין אלה שקיבלו את הטפסים לקראת ועדת שפניץ נמצאים גם גם יוסי אליטוב, יעקב שחם, שי בזק, ד"ר עליזה לביא, טל אלכסנדרוביץ, אביהו מדינה, אילת גלילי, אייל מלובן ואמנון לורד - כך נודע ל"גלובס".

רשימה זו היא חלק מהשמות שקיבלו כאמור את הטפסים עליהם למלא לקראת ועדת שפניץ לאישור מינויים במגזר הציבורי. הרשימה שמגבש משרד התקשורת כוללת 15 חברי מועצה וזוכה בימים אלה ללא מעט ביקורת - שכן לדברי המבקרים היא כוללת לא מעט מועמדים עם יותר קשרים פוליטיים מכישורים אחרים.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "בימים אלה אנו שוקדים על גיבוש רשימת חברי המועצה, אשר תשקף מרקם מייצג הראוי להרכיב מועצה ציבורית. עם השלמת המלאכה יועברו פרטי המועמדים לוועדה לאישור מינויים בחברות ממשלתיות. איננו סבורים כי נכון שנתייחס לכל שם ושם באופן פרטני".