חברת הסטארט-אפ LiveU מציגה: ניידת השידור המשודרגת

פיתחה טכנולוגיה המאפשרת שידור על רשתות סלולריות והעברתם מכל מקום ■ רשתות השידור כבר משתמשות בה

חברת LiveU נחשבה מבטיחה מהיום שהוקמה, כי הרעיון שלה נשמע סוחף. עכשיו, אחרי שנתיים וחצי של פעילות וגיוס של 12 מיליון דולר, נראה ש-LiveU מתחילה לקיים.

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת שידור על רשתות סלולריות והעברתם מכל מקום. כיום קיימות שתי שיטות להעברת שידור חי - האחת באמצעות לוויין, שהוא בעל איכות שידור אבל יקר ומצריך ניידת. השיטה השנייה היא שידור באמצעות הטלפון הנייד, שזולה בהרבה אבל גם האיכות פחותה.

ל-LiveU כבר יש שורה ארוכה של לקוחות, בהם רשתות השידור הגדולות בארה"ב. לדברי שמוליק וסרמן, מנכ"ל החברה, "הטכנולוגיה עובדת, והמערכת מסחרית ברחבי העולם".

"NBC אימצה את המערכת שלנו בשידורי האולימפיאדה בבייג'ין. כיום המערכת משמשת אותה בין היתר לדיווחי תנועה מרכבים נוסעים. השירות שימש גם עיתונאים רבים במסע ההכתרה ברכבת של נשיא ארה"ב, ברק אובמה. שידרנו תוך כדי נסיעה".

"דמוקרטיזציה לשידור ישיר"

*ראיתי בדיווח עיתונאי שאחת מהרשתות המסחריות דיווחה ונתנה קרדיט ל-LiveU. מעבר לקרדיט, השירות הוא בחינם?

"כל רשתות השידור שמשתמשות במערכת, מציינות זאת. זה לא במקום תשלום, אלא בנוסף. המטרה שלנו זה לעשות דמוקרטיזציה לשידורים הישירים".

לדברי וסרמן, החברה מתמקדת באתרי החדשות באינטרנט וכמובן ברשתות הטלוויזיה. "גם העיתונות המודפסת מגלה עניין, כי לכולם יש היום אתרי אינטרנט והמערכת מאפשרת להעביר יותר שידורים חיים, שמעוררים עניין ולכן גם יוצרים יותר הכנסות ובפחות הוצאות".

*אתם פונים רק לכלי התקשורת?

"לא. אחת מהלקוחות שלנו היא הרשת הקמעונאית מייסיז, שמעבירה שידורים חיים מתוך החנות. המערכת שימשה גם במהלך החשיפה וההשקה של כלי רכב חדש".

רוצים גם חובבים

החזון של וסרמן הוא שהמערכת תשמש גם גופים חובבניים. לדבריו, "יש גופים רבים כאלה. חברנו לחברת LiveStream, המאפשרת לפתח באופן פשוט טלוויזיה פרטית באינטרנט. אנחנו נותנים את היכולת לשדר והיא את פלטפורמת השידור באינטרנט".

*מה המודל העסקי שלכם?

"אנחנו מעדיפים לא למכור את המוצר, אלא לגבות תשלום עבור חבילה של שימוש לפי שעות. צריך לזכור ששירותי השידור בלוויין גובים לפי דקות. דווקא בתקופה הנוכחית המודל הזה מאפשר ללקוחות לא להיפרד מסכומי כסף גדולים מדי".

*מה השלב הבא?

"אנחנו בעיצומו של הקמת מערך שירות בארה"ב ומרחיבים את מאגר הלקוחות. החברה יציבה פיננסית. לפני כשנה גייסנו 9 מיליון דולר ואנחנו רושמים כבר הכנסות, עכשיו צריך לפרוץ קדימה.

"אנחנו מרחיבים את הפעילות באירופה ומתכוונים בשלב הבא להתחיל לשווק במזרח אסיה. מבחינת הפיתוח, אנחנו עובדים על הגרסאות הבאות. הרצון הוא למזער את המוצר לגודל של טלפון נייד ובקרוב נשחרר גם גרסת תמיכה בשידורי HD. יש בחברה 30 עובדים והיא ממשיכה לגייס עובדים".