חברת התעופה אל על ביקשה משר התחבורה ישראל כץ לשוב ולשנות את נהלי הטיסה של עובדי המדינה לחו"ל. עד לפני מספר שנים טסו כל עובדי המדינה בנסיעות רשמיות לחו"ל באמצעות אל על אולם לפני מספר שנים קבע משרד האוצר כי לכל נסיעה יתקיים מכרז בין כלל חברות התעופה הטסות מישראל ואליה והעובדים יטוסו באמצעות החברה שתציע את ההצעה הזולה ביותר.
במסגרת פגישה שנערכה לפני מספר ימים בין ראשי אל על לבין הצוות הבכיר של משרד התחבורה ביקשו ראשי אל על מהשר כי עקב המצב הקשה של שוק התעופה יפעל לשינוי הנוהל ולעריכת מכרז רק בין החברות הישראליות.
בנוסף ביקשו ראשי אל על מהשר להתחייב להטסת הציוד הביטחוני מישראל ואליה באמצעות אל על כחלק ממהלך בו תסגור אל על את צי מטוסי המטען הישנים אותו היא מחויבת להחזיק לשעת חירום כחלק ממניית הזהב של המדינה , ותחליף אותו במטוסים חדישים יותר אותם תחכור החברה.
על פי תנאי ההפרטה של אל על והעברתה של החברה מידיים ממשלתיות לידיים פרטיות חויבה אל על להחזיק ב-3 מטוסי מטען לפעילות בזמני חירום.
בקשת אל על להתחייבות המדינה באה לאור המשבר העמוק בתחום הטסת המטענים הגורם להכבדת ההוצאות על החברה בייחוד לאור עלות התחזוקה של צי המטוסים המיושן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.