כלכלית ירושלים מכרה מרכז מסחרי בקנדה תמורת 142.2 מיליון שקל

המכירה, שצפויה להיות מושלמת תוך 3 חודשים, כרוכה בהפסד חשבונאי של 13.6 מיליון שקל ■ בידי כלכלית ירושלית תיוותר יתרה של 58.3 מיליון שקל מהתמורה, לאחר פירעון ההלוואה לרכישת הנכס ומימון הוצאות המכירה

החברה כלכלית ירושלים הודיעה כי חברה בת קנדית בבעלותה המלאה חתמה על הסכם למכירת מרכז מסחרי בווינפינג, קנדה, תמורת 40.5 מיליון דולר קנדי (142.2 מיליון שקל). כלכלית ירושלים העריכה את שווי המרכז המסחרי Garden City בדו"חות הרבעון הראשון בכ-45.2 מיליון דולר קנדי, כך שהיא צפויה לרשום הפסד חשבונאי נטו של כ-3.9 מיליון דולר קנדי (13.6 מיליון שקל).

המרכז המסחרי בווינפינג נרכש לפי שווי של כ-39 מיליון דולר קנדי. בהודעה לבורסה, מציינת חברת הנדל"ן שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן מציינת כי המכירה צפויה לצאת לפועל תוך שלושה חודשים, והיא מותנית בבדיקת נאותות של הקונה תוך 45 יום ובהשגת מימון על ידו.

מרבית הסכום שתקבל כלכלית ירושלים (23.9 מיליון דולר מהסך הכל) ישמש להחזרת הלוואה שנטלה כלכלית ירושלים כדי לממן את רכישת Garden City וכדי לממן את ההוצאות הקשורות במכירה. היתרה, 16.6 מיליון דולר קנדי (58.3 מיליון שקל) תיוותר בידיה. עודד שמיר,מנכ"ל החברה, מסר בתגובה: "מימוש הנכס הינו במסגרת תכנית האסטרטגית של החברה ומטרתה הגדלת נזילות החברה".

■ אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".