מיידוף לפרקליטי הקורבנות: "היו פעמים שחשבתי 'הנה, תפסו אותי'"

בראיון ראשון מאז כניסתו לכלא, ברנרד מיידוף מודה כי לא האמין שיצליח להסתיר את ההונאה שלו כל-כך הרבה זמן ■ התעקש כי אינו מסתיר עוד כספים והביע חרטה על מעשיו

ברנרד מיידוף, מנהל ההשקעות שהורשע בביצוע ההונאה הגדולה ביותר בתולדות וול סטריט, הופתע מכך שהונאת הפונזי (פירמידה) שלו, בהיקף 65 מיליארד דולר, לא נחשפה מוקדם יותר. כך הוא טוען בראיון הראשון שהעניק מאז כניסתו לכלא.

מיידוף, 71, לשעבר מנהל השקעות מכובד שנידון ל-150 שנות מאסר בעוון ההונאה חסרת התקדים, הביע חרטה ושוחח בגילוי-לב עם שני עורכי דין שתובעים אותו בשם משקיעים שלו, לפי דיווחים על הפגישה איתם שהתקיימה אתמול (ג').

שני עורכי הדין, ג'וזף קוטצ'ט וננסי פיינמן מסן פרנסיסקו, נפגשו עם מיידוף בכלא בצפון-קרוליינה - כך דיווחו אתמול סוכנות איי.פי וערוץ ABC ניוז. לפי אתר abcnews.com, מיידוף סיפר לפרקליטים כי "היו כמה פעמים שנפגשתי עם אנשי ה-SEC (רשות ניירות ערך), שבהן חשבתי, 'הנה, תפסו אותי'".

השיב לכל השאלות

רשות ניירות ערך הפדרלית מקיימת כעת בדיקה פנימית מקיפה כדי לנסות להבין איך היא לא חשפה את הונאת הענק של מיידוף, לאחר שספגה ביקורת נוקבת על כך. תוצאות החקירה אמורות להתפרסם בתוך כמה שבועות. אחד הנושאים הנחקרים הוא הנישואים של בכיר במחלקת האכיפה של ה-SEC לאחייניתו של מיידוף לפני מספר שנים, לפי פרסומים בתקשורת האמריקנית.

קוטצ'ט ופיינמן מייצגים כתריסר משקיעים שאיבדו את הונם בהונאת מיידוף, שנמשכה עשרות שנים וחבקה את כל העולם. "זה היה ביקור יוצא דופן. הוא היה מאוד גלוי-לב, מאוד פתוח, והשיב לכל אחת מהשאלות שלנו", אמר קוטצ'ט על הפגישה שנמשכה כ-4.5 שעות.

לדבריו, מיידוף היה "מלא חרטה". הוא נראה בריא ונראה כי הוא עושה כושר בין כותלי הכלא. "אני חושב שהוא לא מאושר להיות שם, אך הוא בוודאי לא מתלונן".

ישתמשו במידע

שני עורכי הדין מסרו כי הם מתכננים להשתמש במידע שקיבלו בתביעה שיגישו השבוע במנהטן נגד מיידוף ואחיו, פיטר מיידוף, שהיה הבכיר הממונה על הקשרים עם רשות ניירות ערך בחברת מיידוף, ואולי גם נגד כמה ממנהלי הקרנות שהזרימו למיידוף מכספי המשקיעים שלהן.

לדברי קוטצ'ט, מיידוף מעריך כי חוקרי רשות ניירות ערך גילו את כל הכספים שניתן להשיב. "אני לא חושב שהוא יודע היכן נמצא כל הכסף, כי חלקו שולם לקרנות שהביאו לו כספים".

קוטצ'ט הסביר כי מיידוף הסכים להיפגש איתו לאחר שהוא איים לתבוע את אשתו, רות, "שהוא דואג לה".