מגרש השדים

238 מ-749 תלמידי ביה"ס רוגוזין בת"א מועמדים לגירוש. שטייניץ התחיל - מי יסיים?

היזהרו באסקופות הנדרסות. כשהחיים הם רמיסה מתמשכת, מחזורית בהווייתה, אתה סובל רוב הזמן - ומתכנן נקמה בשאר. ואז, מעצם הווייתך הסמרטוטית, במי תנקום? בחלשים. כך קמה לה שוב משטרת הגירה - ועד כאן הניסיון לצלול לנפשו של אחד, יובל שטייניץ.

כשהודיע שר האוצר על הגברת פעילות משטרת ההגירה - אחד המוסדות מעוררי הגועל שקמו כאן אי-פעם - היה ברור לחלוטין שנגיע לרגע הזה. מה שמתחיל ברדיפת תיאלנדים בדרום ובצפון ת"א, חייב היה להידרדר לנקודת האל-חזור: גירוש 1,100 ילדים "זרים" שנולדו בישראל, שלומדים בבתי ספר כאן, שחבריהם ישראלים - גירושם ל"ארצות המוצא", בהן לא היו מעולם.

בבית ספר רוגוזין בת"א, לדוגמא, לומדים 749 תלמידים. 238 מהם מועמדים לגירוש כבר ביום ראשון הקרוב. מנהלת בית הספר עלתה הבוקר לשידור בגלי צה"ל ודיברה על חרדות קשות, על הוראה מההורים לא לצאת מפתח הבית, על חזרה להרטבה במיטה.

מפלגת העמל

כנגד זה עומדים הטיעון האולטימטיבי ולפיו "בישראל יש מאות אלפים עובדים זרים שתופסים מאות אלפי משרות, ומחמירים את בעיית האבטלה". בטח. ולשמוע את ממקורבי שר הפנים, אלי ישי, ממעוז מפלגת העמל ש"ס, זה כמעט מעורר חיוך.

אם לא היה מדובר באושרם האישי של כל כך הרבה בני אדם, וילדיהם, הייתי מתפתה לבטח לראות אחת ולתמיד כמה ש"סניקים מובטלים יחליפו עובדים זרים במשרותיהם. ולא רק ש"סניקים: כמה משרות היה ממציאים לנו שטייניץ ומשטרת ההגירה שלו.

אפשר היה לסכם אז שאם, חלילה, יימצא כי דברים במספריים שוליים, שלא לומר אפסיים, תפוטר הגישה הגזענית וחסרת הלב הזו - ואיתה, הלוואי, השר שהחזיר אותה למרכז חיינו.